Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Talbot Lago T26 Grand Sport Pennock Coupe – az egyetlen a világon hazatért

Talbot Lago T26 GS Pennock Coupe 28526 resize

A Talbot Lago T26 Grand Sport széria példányai különleges autók voltak több szempontból is. A karosszériát nem a Talbot Suresnesi üzemében gyártották mint a Talbot Rekordét. A Grand Sport sorozat mind a 38 darabját olyan karosszériaépítőnél készítették mint például a Franay, a  Saoutchik, a Figoni et Falaschi, a Graber, az Oblin, vagy a Pennock. A Talbot csak guruló alvázat szállított csúcstechnikával, a vevő választotta meg kinél építteti meg. Drága és gyors egyedi sportkupék voltak. Némelyikkel komoly versenyeken is indultak.

Az itt látható példány a hágai Pennock műhelyében épült versenyautónak, Egy gazdag amatőr versenyző rendelte meg gyorsasági és rally versenyekre. Ennek megfelelően számos változtatást is kért a Talbottól. Versenyzésre átalakított futóművet, versenyváltót és még néhány változást kívánt a gyártól. Persze a Talbot a legjobb francia versenyautó gyártó volt, a Bugattival együtt, már a háború előtt is, így ezek már mind ott voltak a szekrényben.

Az eredetileg is versenymotorból fejlesztett T26 erőmű itt 225 LE-t teljesített, amivel 235 km/ó sebességgel repítette a gyönyörű flamboyan ívű karosszériát. Hathengeres motorja OHV rendszerű, alumínium ötvözet hengerfejjel készült. Egy második, oldalsó vezérműtengely is segítette a szelepek pontos működését a félgőmb alakú égéstér miatt. Az üzemanyagot három Zenith-Stromberg továbbította a motorba, mely négysebességes váltón keresztül kapcsolódott a hátsó kerekekhez.

Mikor az autó elkészült a Pennock kiállította az 1952-es amszterdami autószalonon. Sajnos a nagy múltú karosszériaépítőnek ez volt az utolsó munkája. Az autót 1960-ban eladta a tulajdonosa és Michiganbe került egy gyűjtőhöz. Ott porosodott 43 esztendeig. Mikor új tulajdohosa felfedezte és leporolta, bemutatta a Peeble Beach Concours d’ Elegance rendezvényen. Majd feltünt a párizsi Retromobile-kiállításon. Itt új gazdára lelt és visszakerült oda ahol született, Hollandiába.

A Bugatti, a Delahaye, a Delage, a 30-as évek nagy autógyártóival szemben a Talbot hamar talpra állt a világégés után. 1946-ban már bemutatta a Talbot Rekord luxuslimuzint, mely akkor korának legerősebb és leggyorsabb (170 km/ó) sorozatgyártású autója volt. Persze a Talbotnál sok minden megvolt ehhez, A régi T150-es alvázán csak kicsit kellett módosítani és a T26-os motor is a régebbi versenymotor fejlesztése. Persze ehhez kellett egy kiváló vesenyautóépítésen edződött szakembergárda is.

Diósi Imre  források: ultimatecarpage.com, coachbuild.com,                  Pinterest,pebblebeachconcours.net

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Úgy tűnik, reklámblokkolót használsz. ☹

Online magazinunkat ingyen olvashatod, de a tartalom előállítása pénzbe kerül. Ezt a költséget a hirdetésekből fedezzük. Kérlek, támogasd a munkánkat azzal, hogy kikapcsolod a reklámblokkolót ezen az oldalon.

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO