Mindaddig, míg az önhordó karosszériák nem terjedtek el, a gépkocsik igencsak súlyos gépezetek voltak, hiszen konstrukciójuk megkerülhetetlen eleme volt a nagy tömegű alváz és a masszív kocsiszekrény. Szerencsére a repülőgépek és egyéb légi járművek elterjedése, valamint az előállításuk során gyűjtött tapasztalatok egyre-másra szivárogtak át az autógyártásba, ennek eredményeként pedig addig
Szeptember 29-én a Mogyoródi úton újfent összejöttek az érintettek, az érdeklődők és a kíváncsiak a XX. Zuglói Veteránjármű Találkozó és Alkatrészbörze rendezvényen. Arról, hogy miként zajlott a már örökzöldnek mondható, hagyományos esemény, az Adler Sport Club elnökével, Fülöp Istvánnal beszélgetünk. – Noha a Zuglói Veteránjármű Találkozó a XX. volt, nyilván
Mint arról beszámoltunk, szeptember 6-án rajtolt 52 autóval és 34 motorral, tizennégy országból közel százhatvan résztvevővel, és 15-én, kétnapos ráadás örömvezetés után ért véget a III. Balkan Rally. A mezőny érintette többek között újvidéket és a szerbiai Kopaonik síparadicsomot, majd Montenegró Durmitor Nemzeti Parkján keresztül végül kacskaringós szerpentineken az Adriai-tenger
Amerika autói mindig is hatottak Európában, a második világháború után talán még erősebben, mint valaha. Az amerikaiak gyakorlatias megoldásai, lényegre törő szemléletmódjuk erősen stimulálta Itália mérnökeit, egyikük, Giovanni Savonuzzi pedig mindegyiküknél messzebb ment. Csodálatos járműveiben ötvözte az amerikai autók jellegzetes formai jegyeit és az olasz gépkocsik legendás eleganciáját, másokat megelőzve
Az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkák összevonásából formálódott Auto Union autógyártó konglomerátum tagjai között nagyon szorossá vált a kapcsolat a harmincas évek végére. Németország vezető autóipari szövetségében a második világháború kitörésének előestéjére lényegében részletesen leosztották a feladatokat: a Horch luxusautókat gyártott, az Audi gyártmányok a középső
ÉA Magyarországi Bogarasok Klubja 1991-óta működik, ésazóta egymást érik a gazdag programokkal dúsított VW Bogaras találkozók. A legutóbbi Őszi rajzás szeptember 7-én volt a régi-új helyen, ami furán hangzik, úgyhogy többekközött erről és a nap történéseitől beszélgetünk az MBK elnökével, Szepes Gáborral. – Mitől volt ez a rajzás különleges? –
Az Alfa Romeo történetében sorjáznak az említésre érdemes járművek, többről pedig túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy mérföldkövek voltak a gyártó életében. Az első olyan Alfa, amely női nevet kapott, egy egészen kistermetű autó volt, ám a Giulietta ennek ellenére – vagy talán éppen ezért? - népmesébe illő karriert futott be. Bár
Szeptember 7-8-án immár harmadszor került megrendezésre Keszthelyen a Festetics Kastélyban a veteránautó és motor szépségverseny és kiállítás, a Festetics Concours d’ Elegance. Ez volt az első olyan Magyarországi veteránautós rendezvény, amelyet a FIVA, a Nemzetközi Veteránautó Szövetség is kiemelt rendezvényként kezelt és hivatalos FIVA ellenőrt küldött, hogy felügyelje, minden a
Nem lehet elég korán elkezdeni – gondolhatta Alfred Moss, amikor alig kilencéves gyermekének átengedte Austin Seven kocsijának vezetését. Később aztán biztosan megbánta könnyelmű döntését, mert a fiúcska már csakis a volán mögött tudta elképzelni a jövőjét, holott édesapja mindennél jobban szerette volna, hogy a gyermeke őt követi és fogorvos lesz,
Ennek az egészen különleges, autótörténeti szempontból is felbecsülhetetlen értékű jármű restaurálására a közelmúltban fejeződött be Magyarországon, a küzdelmes munkáról Dr. Horváth Attila mesélt a Veterán Garázs Magazinnak. - Nem jön minden nap szembe egy ilyen autó. Miféle szerzet is ő valójában? - A hivatalos elnevezése Abarth Allemano 1600 Spyder. Kis