Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Lancia Flaminia 2500 GT Touring – autó felsőfokon

DSC 3015 resize

Csüllög Zsolt restaurátor, akinek több munkája köztük egy gyönyörű Aurelia B20 szerepelt is ezen az oldalon, műhelyében egy igazi csemegére akadtunk. Egy valódi kincs, most egy Lancia Flaminia GT Turing karosszéria restaurálásába kezdtek éppen. – Ez az autó ma is komoly értéket képvisel, akárcsak újkorában, ma a veteránautók csúcsát képviseli. Németországi tulajdonosával még 2014-ben beszéltük meg, hogy elkezdjük a munkát, de mindig közbejött neki valami probléma. Végül pár hete jelentkezett és most itt a karosszéria, nekiállhatunk. A kasztnin első ránézésre nincs komolyabb gond, de az igazság a homokfúvás után derül majd ki. Ne felejtsük, egy 60+ éves autóról van szó, tudtuk meg Zsolttól.

A kiváló minőségű Lancia az olasz autók Rolls Royce-ának volt tekinthető. A Flaminia 1955-ös megjelenése kisebb robbanást okozott az autóiparban. Pininfarina megalkotta azt a stílust (Florida) ami sokáig etalon volt az autógyártásban. A Lancia vezetői rögtön továbbléptek és egy sportos kupét is elképzeltek az Aurelia B20 leváltására. Pininfarinát, Zagatót és a Touringot bízták meg egy-egy sportos Lancia Coupé építésével. A Carozzeria Touring 12 centiméterrel rövidítette meg a berlina alvázát és építette rá a csővázas Superleggera alumínium Coupe karosszériát, melynek megálmodója Frederico Formetti formatervező volt. Az autót kétülésesre tervezték nem túl nagy csomagtartóval. Fiatal, utazni vágyó párok voltak a célközönség.

Kecses, lendületes stílus és diszkrét elegancia jellemezte ezt az ízig vérig olasz, felső kategóriás sportkocsit Karosszériába süllyesztett dupla fényszóróinak háromszöge jól harmonizált az új háromszög alakú Lancia emblémával. Az 1958-as Torinói Autószalonon mutatták be a közönségnek. Az első tengely mögé helyezett motorja és a hátsó tengely elé épített erőátviteli rendszere tökéletes súlyelosztást, ennek megfelelően jó vezethetőséget és kiváló stabilitást kölcsönzött az autónak  még nagyobb sebességnél is.

A cikkünkben szereplő Flaminia GT Touring második sorozat, V6-os motorja már három dupla karburátorral rendelkezett. Evvel a teljesítményt 140 lóerőre növelték, ami akkoriban igen tiszteletreméltó erő volt. Érdekesség, hogy már akkor biztonságos 4 tárcsafékkel szerelték a Flaminia Touringot ami ritkaságnak számított. Közben bemutatták a Spyder és a 2+2 hosszított változatot is. Az autó igazi ikonná vált a művészvilág és a felső tízezer köreiben. A legismertebb tulajdonosa talán Marcello Mastroiani filmszínész volt, aki imádta. De az autó sikeres volt külföldön is, főleg az angolszász országokban voltak jók az eladási mutatók.

szöveg: Diósi Imre
fotók: Pinterest, Diósi Imre
forrás: Classicdriver, Carozzeria Italiani, Wikipedia