
A berlini székhelyű Karosserie Friedrich Rometsch műhelyt 1924-ben alapították és mint annyi más karosszériaépítő, megrendelésre készített autókat különféle alvázakra. A háború előtt szerződése volt taxik építésére is, Opel alvázra. A háború alatt tábori konyhákat épített mint hadi beszállító. A háború után Rometsch újra karosszériákat kezdett építeni. Folytatta a taxik építését, ezúttal a VW Bogár volt az alap. A kisautó alvázkeretét meghosszabbította, az így kapott nagyobb utastérbe két előrenyíló ajtón lehetett beszállni. Taxaméterrel, válaszfallal és szabadjelzővel szállította. 28 ilyen bérkocsi épült.
Friedrich Rometsch egy viszonylag olcsó sportkocsit álmodott meg, szintén Bogár alapokra. Meghívta főkonstruktőrnek Johannes Beeskowot aki a háború előtt egy másik karosszériaépítőnél, az Erdmann & Rossinál dolgozott. és 1950-ben elkezdődött a gyártás. A VW bogár alvázára és technikájára fából felépítették a karosszériát amit alumíniummal borítottak. Kétféle modellt kínáltak egy kupét és egy Beeskow által tervezett kabriót. Háború előtt Beeskow egy másik karosszériaépítőnél, a Erdmann & Rossinál dolgozott. A jómódúak autója lett és a tengerentúlon, Californiában is népszerű volt. 1956-ig 160 darab készült tisztán kézimunkával, megrendelésre. Jelenjegi értékük másfél millió Dollár körül van.

1957-től új sportkocsit mutattak be Bert Lawrence tervezésében. Olaszos dizájn amerikai elemekkel jellemezte a kecses kis kétülésest. Mindössze 80 darab készült, 8000 DM volt az új ára. Hamarosan a VW beszüntette autói szállítását Romteschnek és márkakereskedőinek is megtiltotta hogy eladjanak neki. Az alkalmazottak vásárolták meg saját nevükre, vagy a megrendelőnek kellett beszereznie egy Bogarat. A VW vezetői konkurenciát láttak a frissen bemutatott szintén bogár alapokra épülő Karmann Ghiájuknak.
A nagy ütés a berlini fal megépítése volt. A munkások zöme a fal másik oldalán rekedt. A műhely 2000 ben zárt be. előtte már csak sportkocsik javításával foglalkozott. Illetve építettek még egy nevezetes darabo, a Rometsch Range Rover vadászautót, egy példányban, mégpedig Erich Honecker megrendelésére.
Diósi Imre