Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Casco Rally Historic Regularity – benzigőzös múltidézés

DSC 9183 resize

Október 4-én zajlott a Casco Rally, mely átlagtartó verseny ésveteránautós túra is volt egyben. A jó hangulatú programon 44 páros mérettette meg magát.

A történet 2017-ben kezdődött, mikor az akkori regularity, azaz átlagtartó bajnokság főszervezője, Karner Miklós elhatározta, hogy a Volán és a Mecsek Rally néven futó oldtimeres versenyek mellett megrendezi a legendás Casco raliknak emléket állító túrát. Elképzelését támogatta a 2025-ben ötvenedik születésnapját ünneplő Főtaxi Autós S.C., mely a nyolcvanas években hívta életre az eredeti Casco ralikat. Ugyan a hagyományőrző átlagtartó futamot a koronavírus-járvány idején kényszerűségből nem tartották meg, 2021 óta minden évben felzúgnak a motorok, és útjára indulnak a csodás öreg versenyautók és veterán járgányok. Most az Oldtimer Trophy csapata szervezte meg a túrát, ami a Historic Regularity Egyesület támogatásával és a Chronofun időmérésével valósult meg. A sikeres lebonyolításhoz a Magyar Autóklub is hozzájárult, amely lehetővé tette, hogy a rajtceremóniának a Berda József utcai közlekedésbiztonsági és oktatási park adjon otthont. Mellékszál, de ide kívánkozik, hogy a rendszerváltáselőtt az idén 125 éves egyesület rendezte a hazai ralifutamok és autós pályaversenyek jelentős részét.

Október 4-én csodás, napsütéses idő fogadta a résztvevőket, akik reggel 8-tól gyülekeztek a MAK főhadiszállásánakparkolójában. Miután az indulók megkapták a rajtcsomagot, vagyis az itinert, a rajtszámokat, az emlékmatricákat, a reggeli szendvicset és üdítőt, igyekeztek felkészülni a rájuk váró feladatokra. A 44 induló közül 14 csak a túrát teljesítette, ami azt jelentette, hogy egyszerű itiner alapján közelítette meg a rádi és vámosmikolai időellenőrző állomást, s jutott el az esztergomi célba. Hogy ne csak az autózásban leljék örömüket, a két időellenőrzőn egy- egy ralis feladat, illetve találós kérdés is várta őket. Itt indultak a Főtaxi S.C. egykori és mai versenyzői, akik elhozták 40-50 éves raliautóikat is – talán írnunk sem kell, hogy ezek a kocsik voltak a mezőny leghangosabb és leglátványosabb tagjai… A többi veterán és youngtimer tízméter pontosságú itinert kapott, melyben 17 speciális átlagtartó szakasz szerepelt. Az lett a futam győztese, aki a legpontosabban tartotta a sebességet a kijelölt részeken. Mindkét társaság elég sokat autózott, hiszen Újpest után érintették többek között Fótot, Vácrátótot, Vácot,Pencet, Ősagárdot, Nőtincset, ezenkívül áthaladtak a Diósjenő- Kemence közötti közel 15 km-es erdei úton, s megtettek egy majd 60 km-es kört Szlovákiában is. Az első csapat 14.30 körül ért be Esztergomba, a Bazilika melletti parkolóba, ahol egymás mellett felsorakozott az összes öreg vas. A jól megérdemelt ebédet a hangulatos Prímás Pincében szolgálták fel, s itt tartották meg a díjkiosztót is. A párosokat a járművek évjárata alapján sorolták be különböző kategóriákba, és külön elismerés járt a kezdőknek is.

Az abszolút tabella élén a román Ramona Francean/Lorand Orban/Porsche 928 trió végzett, miután csupán 39,2 hibapontot gyűjtött be az egész viadal során. Második lett a SzenesbLászló/Szenes Anita/Austin Mini hármas (53,2 hibapont), s harmadikként zárt a Faluvégi Péter/Varga Brigitta/Opel Ascona egység (76,1 hibapont). A youngtimerek között a BMW Z3-assal induló Gündisch Gusztáv/Gündisch Lilla páros győzedelmeskedett, míg az újoncok vetélkedését a Renault Megane-t hajtó Kovács Miklós/Fülöp Dániel duó nyerte meg. Mindenkinek szívből gratulálunk!

hGJZsmfV resize 1

szöveg:Karner Miklós

fotók:Diósi Imre