A nyolcvanas évek végén Japán gazdasága új lendületet kapott. Evvel együtt Japánban kialakult egy új dizájn-szemlélet ami az élet minden területén tetten érhető volt, megannyi ambiciózus fiatal japán formatervezőknek köszönhetően. A Nissan gyár vezetése úgy gondolta, hogy létrehoz egy független házi innovációs központot, a Nissan Pike Factory-t, melynek tervezői csapatát
A Lancia Fulviát 63 éve, 1963-ban ismerhette meg a világ. A gyár vezetősége a már letűnt világot képviselő Lancia Appia leváltására szánta ezt a modernnek és sok tekintetben különlegesnek számító középkategóriás családi szedánt. Ez az autó nyújtotta mindazt ami a Lancia méregdrága felső kategóriás modelljeit jellemezte, az eleganciát, a megbízható
Egy gyűjteményben találtuk ezt a kivételesen szép oldalkocsis nagydobos Pannonia TLT-t, amihez még egy Motorkuli is tartozik. Közismert a Pannoniamotorkerékpár története. Rengeteg könyv, tanulmány és cikk foglalkozik a legendás Pannonia 70 évestörténetével, így erről most nem lesz szó. Tény hogy a magyar ipar 1953-banbemutatott büszkesége, amit majdnem negyed évszázadon át
A Walter Owen Bentley által 1919-ben alapított cég egy a korának meghatározó sportkocsiját mutatta be az 1919-es London Motor Show-n. A technikai újításaival, minőségével a kor autóipari csúcsát jelentő modellt 1920-ban kezdték el gyártani. Hamarosan a versenypályákon is megjelentek a Bentley-k. Mindenhol taroltak. Ettore Bugatti nemes egyszerűséggel csak száguldó teherautóknak
Az 1950-es évek elején nem álltak túl jól a Chevrolet eladásai Amerikában. Thomas Keating márkamenedzser új lehetőségként felvetette egy kis kétüléses sportkocsi ötletét az Amerikában is népszerű brit sportkocsik mintájára. A recept: üvegszálas karosszéria acél alvázon, Chevy motor, kétsebességes automata váltó sportos dizájn. A formatervezőként Harley Earl bízták meg, ma
A Mercedes-Benz W136 Type 170V 1936-ban került bemutatásra a berlini Autó- és Motorkerékpár- kiállításon A Mercedesre jellemző reprezentatív limuzinok mellett a 136W egy megfizethető kisautónak számított és nagy sikert aratott. Ez a tipus pontosan tükrözte a Mercedes-Benz szándékait a személyautó gyártásban. Precízen összeszerelt mérnöki remekmű, korszerű alváz és motor, éppen
Az olasz származású Ettore Bugatti által 1909-ben alapított francia Bugatti márka méltán volt híres nagyszerű autóiról. Bár gyönyörű és megbízható luxusautókat is épített, hírnevét leginkább a versenysportnak köszönhette. Az 1920-as években szinte csak dobogós helyen szerepelt a Grand Prix versenyeken a 35-ös tipus különböző változataival. A Bugatti név fogalommá vált
Márton András tulajdonos meséli el mit kell tudni az autóról: -Ez egy 1977 augusztusi Peugeot 304 SLS Berline, azaz limuzin. A típust egészen 1980-ig gyártották, a 305-ös váltotta le, ami technikájában javarészt megegyezik a legutolsó 304-essel. Ez a konkrét autó már második szériás 304-es. A második szériánál változott a hátsó
Az évente megrendezésre kerülő Keszegi Autóstalálkozón tünt fele ez a gyönyörű, patika állapotú 1953-as Citroën Traction Avant. Ez volt az első év amikor egy "puttonnyal" megnövelték az igen népszerű, a mifelénk csak "Maigret Citroën"-nek becézett autót. A Traction Avant-nal egy előző cikkünkben részletesen foglalkoztunk, https://vgm.hu/exkluziv/citroen-traction-avant-maigret-autoja-90-eves/ úgyhogy most a tulajdonosától, Molnár Csabától
Ez a kis 1964-es francia ékszerdoboz a legendás Panhard utolsó terméke.A 24-es típusszám a 24 órás LeMans-on aratott sorozatos kategóriagyőzelmekre utal. Vonalait, mint minden autójukét Louis Bionier tervezte. Valószínű ez az egyetlen 24 CT Magyarországon. Tulajdonosa Bogdányi Gyula gyűjtő, aki nagyjából ilyen állapotban vásárolta meg nemrég. A Panhard & Levassor










