A Walter Owen Bentley által 1919-ben alapított cég egy a korának meghatározó sportkocsiját mutatta be az 1919-es London Motor Show-n. A technikai újításaival, minőségével a kor autóipari csúcsát jelentő modellt 1920-ban kezdték el gyártani. Hamarosan a versenypályákon is megjelentek a Bentley-k. Mindenhol taroltak. Ettore Bugatti nemes egyszerűséggel csak száguldó teherautóknak
Az 1950-es évek elején nem álltak túl jól a Chevrolet eladásai Amerikában. Thomas Keating márkamenedzser új lehetőségként felvetette egy kis kétüléses sportkocsi ötletét az Amerikában is népszerű brit sportkocsik mintájára. A recept: üvegszálas karosszéria acél alvázon, Chevy motor, kétsebességes automata váltó sportos dizájn. A formatervezőként Harley Earl bízták meg, ma
A Mercedes-Benz W136 Type 170V 1936-ban került bemutatásra a berlini Autó- és Motorkerékpár- kiállításon A Mercedesre jellemző reprezentatív limuzinok mellett a 136W egy megfizethető kisautónak számított és nagy sikert aratott. Ez a tipus pontosan tükrözte a Mercedes-Benz szándékait a személyautó gyártásban. Precízen összeszerelt mérnöki remekmű, korszerű alváz és motor, éppen
Az olasz származású Ettore Bugatti által 1909-ben alapított francia Bugatti márka méltán volt híres nagyszerű autóiról. Bár gyönyörű és megbízható luxusautókat is épített, hírnevét leginkább a versenysportnak köszönhette. Az 1920-as években szinte csak dobogós helyen szerepelt a Grand Prix versenyeken a 35-ös tipus különböző változataival. A Bugatti név fogalommá vált
Márton András tulajdonos meséli el mit kell tudni az autóról: -Ez egy 1977 augusztusi Peugeot 304 SLS Berline, azaz limuzin. A típust egészen 1980-ig gyártották, a 305-ös váltotta le, ami technikájában javarészt megegyezik a legutolsó 304-essel. Ez a konkrét autó már második szériás 304-es. A második szériánál változott a hátsó
Az évente megrendezésre kerülő Keszegi Autóstalálkozón tünt fele ez a gyönyörű, patika állapotú 1953-as Citroën Traction Avant. Ez volt az első év amikor egy "puttonnyal" megnövelték az igen népszerű, a mifelénk csak "Maigret Citroën"-nek becézett autót. A Traction Avant-nal egy előző cikkünkben részletesen foglalkoztunk, https://vgm.hu/exkluziv/citroen-traction-avant-maigret-autoja-90-eves/ úgyhogy most a tulajdonosától, Molnár Csabától
Ez a kis 1964-es francia ékszerdoboz a legendás Panhard utolsó terméke.A 24-es típusszám a 24 órás LeMans-on aratott sorozatos kategóriagyőzelmekre utal. Vonalait, mint minden autójukét Louis Bionier tervezte. Valószínű ez az egyetlen 24 CT Magyarországon. Tulajdonosa Bogdányi Gyula gyűjtő, aki nagyjából ilyen állapotban vásárolta meg nemrég. A Panhard & Levassor
Ez a "Fecske" Magyarországon kezdte életét. Történt ugyanis hogy 1961-ben egy szállítmányt nem vett át a görög megrendelő, így a kontingens Magyarországra került. Ne csodálkozzunk , a Simcanak valamiért igen jó kapcsolatai voltak Magyarországgal az ötvenes évek végétől. Az autóhiány idején a Simca az elsők között volt aki kopogtatott a
Hogy miért hívjuk Andrénak? A francia urat akitől vettem hívták Andrénak, válaszolt Kövesdi Dénes az autó tulajdonosa. Szerintem illik is rá a név. Visszafogott elegancia, kényelem és megbízhatóság jellemzi. Tizenöt éve egy hirdetésben találtam. Felvettem a kapcsolatot a tulajdonossal, egy idős úrral, aki újonnan vette az autót még 1973-ban. Egy
Nem egész egy éve új veteránautó múzeummal lettünk gazdagabbak. Bugyi külterületén, a Taksony felé vezető úton áll három hangár , a Németh Veterán Autó Múzeum. Előtte egy AN2-es kétfedelű repülő, jelezi, hogy itt minden helyet kap ami közlekedik és ipari műemlék. Ottjártunkkor apa és fia, id.Németh József és ifj. Németh










