![Volvo Experimental Safety Car 1972 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/index.jpg)
A Volvo már az 50-es évek végén bizonyította elkötelezettségét a biztonság felé, mikor is széria felszerelésként három pontos biztonsági övet szerelt autóiba. A VESC-t (Volvo Experimental Safety Car) az 1972-es Genfi Autószalonon mutatták be. A svéd mérnökök, évtizedes kutatómunkájuk eredményeit, a biztonsági rendszerek teljes tárházát alkalmazták a VESC-nél. Tulajdonképpen az 1974-ben bemutatott Volvo 240-es előfutárának tekinthető, melyben az innovációk zöme megtalálható, de például a hátsó tolatóradar csak napjainkban vált tartozékká. A Volvo 240 az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal, az NHTSA referenciaautója is lett. A VESC karosszéria utastér blokkja extra erősítést kapott, rejtett bukókeret ajtókba épített dupla merevítés az oldalütközés és a borulás ellen védett.Kívülre gumiborítás került. A frontrész különleges energia elnyelő lökhárítókat, gyűrődési zónát és az ütközéskor az utastér alá csúszó motort kapott. A hátsó részt ugyanilyen védelemmel látták el. Belül félpasszív biztonsági övek, négy légzsák, hátul fejtámla, első üléseken ütközéskor kinyíló fejtámla, összenyomódó kormányoszlop, biztonsági burkolat védte a bent ülőket. Rendelkezett ABS-el és automatikusan elzáródó üzemanyag rendszerrel.Törlőlapátok a fényszórókon és a hátsó ablakon is. A B20-as motoron történt változtatások a káros-anyag kibocsájtását csökkentették. A Volvo belső biztonsági normái a legszigorúbbak voltak .
![Volvo Experimental Safety Car 1972 2 cj9yw7gbzcoo 800](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/cj9yw7gbzcoo_800.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 3 tumblr 634095cd1444e36becfbbb2f470469ac 1f73f796 1280](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/tumblr_634095cd1444e36becfbbb2f470469ac_1f73f796_1280-1024x561.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 4 5](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/5-1024x683.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 5 5l](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/5l-1024x642.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 6 9ec9d4f0 b987 4b37 81a0 861012e91a32](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/9ec9d4f0-b987-4b37-81a0-861012e91a32-1024x538.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 7 el](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/el-1024x683.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 8 images](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/images.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 9 images7](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/images7.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 10 imagesl](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/imagesl.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 11 j](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/j.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 12 k](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/k-1024x560.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 13 kl](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/kl-1024x683.jpg)
![Volvo Experimental Safety Car 1972 14 volvo19750022 203094](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/06/volvo19750022_203094.jpg)