Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Volvo Experimental Safety Car 1972

A Volvo már az 50-es évek végén bizonyította elkötelezettségét a biztonság felé, mikor is széria felszerelésként három pontos biztonsági övet szerelt autóiba. A VESC-t (Volvo Experimental Safety Car) az 1972-es Genfi Autószalonon mutatták be. A svéd mérnökök, évtizedes kutatómunkájuk eredményeit, a biztonsági rendszerek teljes tárházát alkalmazták a VESC-nél. Tulajdonképpen az 1974-ben bemutatott Volvo 240-es előfutárának tekinthető, melyben az innovációk zöme megtalálható, de például a hátsó tolatóradar csak napjainkban vált tartozékká. A Volvo 240 az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal, az NHTSA referenciaautója is lett. A VESC karosszéria utastér blokkja extra erősítést kapott, rejtett bukókeret ajtókba épített dupla merevítés az oldalütközés és a borulás ellen védett.Kívülre gumiborítás került. A frontrész különleges energia elnyelő lökhárítókat, gyűrődési zónát és az ütközéskor az utastér alá csúszó motort kapott. A hátsó részt ugyanilyen védelemmel látták el. Belül félpasszív biztonsági övek, négy légzsák, hátul fejtámla, első üléseken ütközéskor kinyíló fejtámla, összenyomódó kormányoszlop, biztonsági burkolat védte a bent ülőket. Rendelkezett ABS-el és automatikusan elzáródó üzemanyag rendszerrel.Törlőlapátok a fényszórókon és a hátsó ablakon is. A B20-as motoron történt változtatások a káros-anyag kibocsájtását csökkentették. A Volvo belső biztonsági normái a legszigorúbbak voltak .

cj9yw7gbzcoo 800
tumblr 634095cd1444e36becfbbb2f470469ac 1f73f796 1280
volvo19750022 203094