Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Veteránautós túra: Mátra Trophy 2025

AF00758w resize

Július 5-én látványos gépcsodák sorakoztak fel a hatvani Sport- és Rendezvénycsarnok parkolójában, innen rajtolt ugyanis a Millers Oils Classic Kupa 2025-ös idényének harmadik futama, a Mátra Trophy. A verseny pillanatait Karner Miklós szervező idézte fel a Veterán Garázs Magazinnak.

– Idén is folytatódik a Millers Oils Classic Kupa, melynek harmadik állomása a Mátra Trophy volt. Ahogy a hatvani rajtnál magam is meggyőződhettem róla, ismét nagyon jó hangulatban vágtak neki a résztvevők a túrának. Kérem, árulja el az olvasóknak, mitől lehet sikeres egy ilyen veteránautós program?
– Úgy gondolom, nagyon sok múlik az útvonalon, a helyszínek kiválasztásán. A Mátra és vidéke tengernyi lehetőséget rejt, néhány bejárás után már tudtam, hogy merre vigyük a mezőnyt. A hatvani rajt után útba ejtettük többek között Herédet, Lőrincit, Petőfibányát, Apcot, Rózsaszentmártont, Gyöngyöspatát és Gyöngyöst, majd pedig következett Pálosvörösmart, Abasár és Visonta. Utóbbi helyszínen a Mátra Veteránjármű Egyesület mindig segítőkész elnöke, Harkóné Kozma Aranka fogadott minket, aki megszervezte, hogy a helyi közösségi házban megpihenjenek a csapatok. Innen aztán egy hosszabb pihenőt követően Eger felé haladtak tovább a szebbnél szebb masinák, de még mielőtt elértek volna Heves vármegye székhelyére, útba ejtették Tarnaszentmáriát, Sirokot és Egerbaktát is. Egert elhagyva a nemrég felújított 25-ös úton haladtak a kocsik Szarvaskő irányába, majd tettek egy kitérőt Bélapátfalvára, s Mikófalva, Balaton, Borsodnádasd, Járdánháza és Arló érintésével megérkeztek Ózdra, a Nemzeti Filmtörténeti Élményparkba. A gazdag tárlat megtekintése után az autóknak még hátra volt egy 20 kilométeres etap, tudniillik a Mátra Trophy Szilvásváradon, a Lipicai Hotelben fejeződött be. Akik nyomon követik futamainkat, tudhatják, hogy nemcsak a kirándulásról szól egy-egy rendezvény, hanem századmásodperces pontossággal teljesítendő, azaz 1/100-as szakaszok is várnak a résztvevőkre. Most összesen 8 ilyen különpróbán mérhették össze tudásukat a versenyzők.
– Mennyire voltak nehezek az 1/100-as ügyességi feladatok?
– Furfangos, nagy összpontosítást igénylő különpróbákkal vártuk a veteránosokat. Példaként említeném azt, amelynél nyomógombbal indítják el az időmérést a navigátorok, tehát nem fotocellát szakít át az autó orra. Sőt, olyannal is meg kellett küzdeniük a résztvevőknek, ahol jelzőlámpára startoltak. Ez azért nehéz, mert nem igen lehet kiszámítani, mikor vált pirosról zöldre a lámpa, magyarán aki nem koncentrál eléggé, temérdek hibapontot begyűjthet. A délelőtti és a délutáni részben is négy-négy különpróba várt a csapatokra, s a teljes táv némileg meghaladta a 170 km-t.
– Nagy hőség tombolt a verseny hetében, és ugyan a szombati erőpróbára némileg enyhült a forróság, egész nap tűzött a nap és nem igen csökkent a hőmérséklet 26-27 fok alá. Mennyire befolyásolta mindez a verseny alakulását?
– Úgy vettem észre, hogy a többség jól bírta a meleget. Hozzáteszem, a túra java része erdei, árnyas fákkal övezett utakon zajlott, s figyeltünk arra is, hogy ne kelljen túl sokat várakozni a különpróbáknál.
– Ismét sokféle járműből állt a mezőny. Van olyan autó, amit kiemelnél a különlegessége okán?

– Szerencsére mindig akad jónéhány csemege, s most is összejött néhány ritka és értékes veterán. Szót érdemel az
1985-ben gyártott Porsche 550 Sypder replika, amit a Chamonix készített, és amely igazi kuriózumnak számít itthon. Megemlíteném még a sokszoros magyar ralibajnok, Sándor István egykori autóját, a Skoda 110 L Rallye-t, amit a kiváló navigátor lánya és unokája dirigált. Mindemellett rajthoz állt egy-egy Mini Clubman Estate, Lotus Elan és Trabant 601 is, s számos ritka BMW, valamint több Mercedes-Benz SL és Porsche 911 is emelte az esemény fényét.
– Melyik lesz a soron következő futam?
– A nyári szünet után, szeptember 13-án tartjuk a Bakony Trophy-t, melynek mezőnye Várpalotáról indul, s útba ejti Pápát, majd a Balaton északi partján fut be a célba. Mi már nagyon várjuk, hiszen ismét csodálatos vidékekre kalauzoljuk el a jelentkezőket.

Mátra Trophy 2025 – Eredmények
Oldtimer 1 kategória
1. Pap László, Pap Eszter (Fiat 500 Abarth), 121 hibapont
2. Farkas Zoltán, Mészáros Margit (Mini Clubman Estate),
164 hibapont
3. Pintér Ákos, Molnár Dominika (Mercedes-Benz W107 SL),
191 hibapont
Oldtimer 2 kategória
1. Mózes Zoltán, Mráz Kata (Chamonix Porsche 500 Spyder),
158 hibapont
2. Gacsal Panna Lora, Dunai Fanni (Lotus Elan), 234 hibapont

3. Németh Gábor, Németh-Csák Judit (VW Golf I Cabriolet),
313 hibapont
Youngtimer kategória
1. Pálfi Tamás, Márton Judit (Alfa Romeo 159), 292 hibapont
2. Édes Levente, Édes Domonkos (BMW Z4), 295 hibapont
3. Dancs Andrea, Dancs Bence (Mini Cooper), 310 hibapont

Köszönjük az interjút!