Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Szuper veteránjármű kiállítás az AMTS-en

DSC 3655

Március 17-től 19-ig várta a magyar és külföldi autó-barátokat Magyarország legnagyobb autós kiállítása, az AMTS, az AutoMobil és Tuning Show a Hungexpón. Ezen belül pedig a Classic Automobil Show-n a MAVAMSZ szervezésében muzeális darabok imádói böngészhettek az „D” pavilonban kedvükre. Az idei újdonságokról, különlegességekről dr. Néveri István, a Magyar Veteránjárművesek Szövetsége főtitkára számolt be.

Tekintettel arra, hogy a „D” pavilon dupla alapterületű mint a tavalyi volt, lényegesen több járművel, szélesebb palettával – 128 személyautó, 60 motorkerékpár, 8 busz és 1 teherautó – kápráztathatták el a veteráncsodák imádóit. Külön kiállítási részben sorakoztak fel Ikarusz buszok, jelesül a Volánbusz Zrt. Ikarus 66-ostól, a fantasztikusan felújított Faros Ikaruszon és az Ikarus 556-oson, a 311-esen az egyetlen példányban gyártott kísérleti példányig, a restaurált emeletes Ikaruszig. Emelte a kiállításrész fényét egy talán hibátlanul felújított Csepel tűzoltóautó is. Soha nem látott felhozatal fogadta a veterán motorkerékpár fanokat különös tekintettel arra, hogy mindkét kiállító, a Méray is, és a BMW is 100 éves. Utóbbiból dr. Néveri István a legelső, M 32-t emelte ki, amelyből világszerte talán húsz darab, ha megmaradt, de öröm volt látni a gyönyörűen restaurált, legendás R32, R57, R62, R63 és R5. sorozatot is. Magyarországon háború előtti BMW motorkerékpárokból egy időben, egy helyen ilyen sok motorkerékpár bemutatásra még nem került. Méraynál a világháborút túlélt darabok között kuriózum volt az egy példányban megmaradt háromkerekű, teherszállító motorkerékpár, amelyet a MAVAMSZ a Közlekedési Múzeummal kötött partneri megállapodás keretén belül kölcsönzött ki, de nem hagyható ki a Kaáli Autó-Motor Múzeumtól kölcsönzött, a 1920-as évek elejétől gyártott NSU sem, illetve a gyönyörűen restaurált 1000-es Méray.

Eddig hazai kiállításon kiállításon még nem látott, csodaszép oldtimer személyautók látványával fogadta a betérőket a MAVAMSZ. A főtitkár szerint a legszebb példány a Siddeley Special 6 típusú autó, amelyből a kiállított karosszériával összesen 27 darab készült. Az 1920-as, 30-as, években a legnagyobb gyárak kivételével úgy működött az autóipar,hogy a gyár legyártotta a futóművet, az alvázat, a motort,váltót, és a kormányművet, majd különböző karosszéria üzemek építettek rá a szebbnél-szebb karosszériát. Ugyancsak kuriózum a Siddeley-el szemben álló, egy árverésen vásárolt, felújítás előtt álló, a Bugatti regiszter által is dokumentáltan eredeti Bugatti Type 57-es, amely alighanem felújított állapotban, kettő, esetleg három év teltével reményeink szerint ismét látható lesz.

Szót ejtett a főtitkár még az Oldtimer Motor Car Club egyik tagjának, vadonatúj állapotban felújított, eredetileg is kétszínűre festett és ezáltal ritkának mondható Pobjedájáról. A gyűjtők számára az igazi kincset leginkább azok a járművek jelentik, amelyek vagy nagyon kevés kilométert futottak, vagy egy tulajdonossal a múltjában kivételesen jó állapotban lettek megőrizve. Ezekből sem volt hiány az idei kiállításon, amelyek közül a mindössze – nem tévedés – 17 kilométert futott Lada Samara vitte el a jelképes fődíjat. Nem lehet kihagyni továbbá az 1920-as évekből származó, felújított Ford Roadster és Cabrio modelleket, amelyek a 50’ Brothers standján álltak, valamint a részben a MAVAMSZ által rendezett History Regularity Rallyt bemutató standon a rajtkapuhoz felsorakozó átépített veterán rally autókat sem – zárta a rövid ismertetőt dr. Néveri István.

szöveg: Váczy András fotók: Diósi Imre