![Paul Jaray aki átformálta az autókat 1 imagesk 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/imagesk-1.jpg)
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 2 prottype 2](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/prottype_2.jpg)
A magyar felmenőkkel rendelkező Jaray Bécsben született és ott is kezdte műszaki tanulmányait amit Prágában a Műszaki egyetemen folytatott ahl diplomát szerzett. Katonai szolgálatát a Luftishiffbau Zeppelinnél töltötte , ahol hidroplánokat tervezett és a léghajók áramlástanával foglalkozott.
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 3 jaray 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/jaray-1.jpg)
Javaslatára megépítették az akkori idők legnagyobb szélcsatornáját, ahol a léghajókat lehetett tesztelni. Érdeklődése egyre inkább az autóépítés felé fordult. Az autógyártók mellékesnek tartották a légellenállást, nem foglalkoztak vele. 1923-ba Svájcban telepedett le és mérnöki irodáját is ott nyitotta meg. Számos új megoldást szabadalmaztatott, melyek a feje tetejéről a talpára állították az autógyártást.
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 4 streamlineing 2 tatra aerodynamic. kudos to tue halvorsen](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/streamlineing-2-tatra-aerodynamic.-kudos-to-tue-halvorsen.jpg)
Megépítette első prototipusát egy Ley alvázra. Az furcsa cseppformájú autó 130 km/ó sebességet ért el köszönhetően a 0,28 Cw légellenási értékének.
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 5 prottype 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/prottype_1.jpg)
Az Auto Unionnal épített áramvonalas Lucca Record Wagen a szédületes 320 km/ó sebességével rekordot állított fel. Ez meggyőzte az átállástól berzenkedő autógyártókat is hogy megéri szebb , gyorsabb és gazdaságosabb autókat építeni akár ugyanavval az erőforrással is.
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 6 images](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/images.jpg)
Elsőként a Tatra alkalmazta az aerodinamikus karosszéria elvét a 77-es 78-as tipusánál. Svájci irodája sorra bocsájtotta ki a terveket és a szabadalmi engedélyeket. Fiat Steyr, Mercedes, Maybach, Bugatti, Adler. Voisin csak a legismertebbek közül építettek Járay féle karosszériával autót. Együttműködött Joseph Ganzzal is aki kisautók építésébe kezdett.A Chrysler Airflow debütálása után Amerikában is nyitott irodát. A VW Kaffer több mint fél évszázadon át hirdette a cseppforma diadalát. Feltalálóként sok minden érdekelte, a vasút , a rádió és a televizió is
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 7 d2e76 tatra01](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/d2e76-tatra01.jpg)
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 8 Maybach Streamliner 2](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/Maybach-Streamliner-2.jpg)
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 9 Audy Front Type 8 40 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/Audy-Front-Type-8-40-1.jpg)
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 10 Mercedes Benz Type 200 2](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/Mercedes-Benz-Type-200_2.jpg)
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 11 1934 Buhne NSU Fiat 508 Jaray Streamline 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/1934-Buhne-NSU-Fiat-508-Jaray-Streamline-1.webp)
![Paul Jaray aki átformálta az autókat 12 Jaray cars](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/10/Jaray-cars.jpg)