A magyar felmenőkkel rendelkező Jaray Bécsben született és ott is kezdte műszaki tanulmányait amit Prágában a Műszaki egyetemen folytatott ahl diplomát szerzett. Katonai szolgálatát a Luftishiffbau Zeppelinnél töltötte , ahol hidroplánokat tervezett és a léghajók áramlástanával foglalkozott.
Javaslatára megépítették az akkori idők legnagyobb szélcsatornáját, ahol a léghajókat lehetett tesztelni. Érdeklődése egyre inkább az autóépítés felé fordult. Az autógyártók mellékesnek tartották a légellenállást, nem foglalkoztak vele. 1923-ba Svájcban telepedett le és mérnöki irodáját is ott nyitotta meg. Számos új megoldást szabadalmaztatott, melyek a feje tetejéről a talpára állították az autógyártást.
Megépítette első prototipusát egy Ley alvázra. Az furcsa cseppformájú autó 130 km/ó sebességet ért el köszönhetően a 0,28 Cw légellenási értékének.
Az Auto Unionnal épített áramvonalas Lucca Record Wagen a szédületes 320 km/ó sebességével rekordot állított fel. Ez meggyőzte az átállástól berzenkedő autógyártókat is hogy megéri szebb , gyorsabb és gazdaságosabb autókat építeni akár ugyanavval az erőforrással is.
Elsőként a Tatra alkalmazta az aerodinamikus karosszéria elvét a 77-es 78-as tipusánál. Svájci irodája sorra bocsájtotta ki a terveket és a szabadalmi engedélyeket. Fiat Steyr, Mercedes, Maybach, Bugatti, Adler. Voisin csak a legismertebbek közül építettek Járay féle karosszériával autót. Együttműködött Joseph Ganzzal is aki kisautók építésébe kezdett.A Chrysler Airflow debütálása után Amerikában is nyitott irodát. A VW Kaffer több mint fél évszázadon át hirdette a cseppforma diadalát. Feltalálóként sok minden érdekelte, a vasút , a rádió és a televizió is