Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Opel Rekord Olympia A – Valami Amerika

DSC 5994 resize

1962-ben egy rendkívül modern autóval jelentkezett a General Motors tulajdonában lévő Opel, Rüsselheimből. Az új Opel Rekord vonalait a michigani GM Műszaki Központ formatervezői rajzolták meg, akárcsak az Amerikában bombasikert aratott Chevy II-t, a Chevrolet kisautóját. A hasonlóság már elsőre szemet szúr, és az előd, a az Opel Rekord P2 formavilágához képest valami teljesen mást képvisel. Ezt a gyár vezetői is érzékelték és “P” helyett “A” val jelölték a sorozatot.

Ezt a formavilág azután hosszú évekig megmaradt és elvezetett egészen a Diplomatig, az Opel zászlóshajójáig. A modern külső a P2 műszaki megoldásait és hajtásláncát kapta meg. Az alapváltozat a régi 1448 köbcentis 55 lóerős motorral és 3 sebességes motorral volt kapható, de rendelhető volt egy drágább kivitel is 1680 köbcentis, 60 lóerős motorral és négysebességes váltóval is. A régi technika ellenére formájának köszönhetően nagy siker lett. A 2 ajtós és a 4 ajtós bemutatása után nem sokkal készült kombi (CarAVan), áruszállító és coupe kivitelben is. A jelen írásunkban bemutatott teljesen eredeti állapotú háromajtós Opel Rekord boldog tulajdonosa Szabó Tamás esztergomi fiatalember.

Az autónak sok érdekessége van. Egy tulajdonosa volt Esztergomban, akinek Kanadában élő testvére fizette ki Ontarioban a Zentra Auto Opel kereskedőnél a 6700 DM vételárat 1965 július 20.án. Ezután szállították az Opelt Nyugat-Németországból Magyarországra. Akkoriban csak úgy lehetett behozni autót külföldről, ha a vételárat valaki ott befizette. Az erről szóló iratok is mind megvannak. Gyakorlatilag rozsdamentes, mindig garázsban állt. A ritka kétszínű fényezése még az eredeti, sosem volt átfényezve. Mostani tulajdonosa sem akar ezen változtatni. Tamásnak barátja szólt az Opelről , hogy valaki az édesapja örökségét szeretné olyasvalakinek eladni, akiről tudja hogy megbecsüli és vigyáz majd rá. Az autóban 83000 km volt mikor megvette.

Amikor Tamás először beleült “pöccre” indult. Nem is kellett hozzá más csak egy új akkumulátor. Ez a 2 ajtós Rekord a kisebbik motorral szerelt változat. Minden működik benne, az utolsó kapcsolóig, nem hiányzik róla semmi és a hangja gyönyörű. Elmondása szerint olyan érzés vezetni akár a Ladát csak kicsit jobb és a 3 sebességes váltót is meg lehet szokni. A Rekord igazi családi kedvenc lett. Pici lánya imád benne utazni. Nem is csoda, hiszen az epedarugós ülések kellemesen elringatják őt is. El is nevezte “büdi autónak” és azt szeretné, ha mindig az Opellel utaznának.

kép és szöveg: Diósi Imre