Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

A XXII. Hungaria Classic

DSC 4701

Törökbálinttól indult április 16-án az Oldtimer Szuperkupa 2023-as szezonja, a XXII. Hungaria Classic futam azzal a céllal, hogy bejárják a 280 km-es útvonalat Fejér és Komárom-Esztergom megye szép tájain.

Arról, hogy milyen előkészületek előzték meg a túrát, hányan indultak, milyen településeket érintettek, egyáltalán, hogyan zajlott az esemény, Noszvai András rendező számolt be. – Először is visszamennék a történelemben: 2002-ben volt az első Hungária Classic és azóta minden évben megtartottuk, tetszett a résztvevőknek ez a versenyforma, mások is kezdtek versenyeket szervezni, aztán letisztult az egész. Létrejött a versenyrendezők egyesülete, az Oldtimer Szuperkupa 2006-ban, azóta egységes szabályzattal működünk.

Kialakult egy erős versenyzői mag, rendszeresen jönnek, nemcsak hazaiak, hanem külföldiek is, például volt már osztrák és cseh Szuperkupa győztes – és megemlíti a Balaton Classic, a Budapest Classic Grand Prix és a Chrono Classic Grand Prix versenyek. Reggel 8:45-től percenként a Pékesség friss pogácsáival és péksütijeivel erősítve a MaxCity-nél rajtolt 62 páros. – Tavaly ugyan többen voltunk, be lehet ezt tudni annak, hogy kicsit korán kezdtük a szezont, és az utóbbi idők bolondos időjárása miatt többen féltették járművüket, de szerencsénkre, vasárnap jó időt fogtunk ki, úgyhogy elégedett vagyok a létszámmal.

A rajttól Etyeken áthaladtak a veteránautók: – Mindenképpen meg kell említeni, hogy az etyeki polgármester nagyon nagy gondot fordít az utak állapotára, javítására, az úthálózat fejlesztésére, új utak létesítésére. Az egész környék rendkívül tiszta, nem lát szemetet az ember sehol, nagyon erős a szociális összetartás… – Martonvásár, Pusztaszabolcs, Seregélyes Dinnyés, Pákozd és Vereb településein gurultak az oldtimerek, és megálltak dél körül Bicskén a régi piactéren. – A Korona Étteremben ebédeltünk, nagyon jó volt a szerviz és az ellátás. Onnan mentünk tovább Péliföldszentkeresztre, ahol már hatodik alkalommal jártunk. Majd a Dorog-Tinnye-Perbál-Zsámbék útvonalon érkeztünk vissza a MaxCity-hez. Hozzá kell tennem, eredetileg a Velencei-tó is benne volt az útvonalunkban. Ez azért érdekes, mert már nagyon régen nem ment arrafelé veterán autóverseny a mi rendezvényeink közül. Mint minden futamon, itt is történt egy ’s más: – Az egyik, esélyes párosunk, a tavalyi bajnokságunk második helyezettje, Szabó Endre, Mercedes Pagodával nagyon jó átlagot futott, amikor három feladattal a cél előtt az autója, sajnos elengedte a vizet, nem tudott tovább haladni, pedig addig ő vezetett.

Volt még egy különleges sztori: az Ertl Ferenc és a Sztoye Miklós között, egészen az utolsó feladatig, a MaxCity-nél pontazonosság volt, de olyan szinten, hogy szokás szerint az évjárat döntött, vagyis az idősebb autó nyer, csakhogy itt még az is egyenlő volt, és az utolsó szakaszon dőlt el, hogy ki áll fel a dobogó legfelső fokára – zárja Noszvai András a beszámolót. Este a MaxCity-ben remek étel- és italfelhozatal várta a csapatot. Eredményhirdetés és díjkiosztó után derűsen idézték fel a veterán versenyzők a túra emlékezetes pillanatait. Első három befutó:    1. Ertl Ferenc Ifj. – Kornseé Fanni BMW 2002 tii,   2. Stoye Miklós – Claus Stoye Kevin Porsche 914    3. Erdélyi Zoltán – Erdélyi Csilla Jaguar 420 .

szöveg: Váczy András, fotóriport: Diósi Imre