Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Olasz autók parádéztak a Thury Várnál Várpalotán

384205280 756282266538212 5952774648548949788 n resize

Október 7-én a várpalotai Olasz Napok keretén belül, a város történelmi negyedében található Thury Várnál másodszor rendezte meg az Alfa Romeo Club Magyarország a szépségversennyel egybekötött olaszautó-kiállítást. Arról, hogy mi volt a rendezvény háttere, hogyan jött össze és zajlott le, Bíró Lajos főrendező mesélt.

– Hogyan esett a helyszín kiválasztása a Thury Várra?

– Sok éves, jó kapcsolatunk van a várral és Várpalotával. Egy ízben itt tartottuk meg a klub legjelentősebb, éves eseményét a Selenia Rally-t, ami egy közúti tájékozódási és feladatmegoldó túra Alfa Romeók számára, de rendeztünk már klubtalálkozót is a Thury Vár díszterén. A városnak emellett erős olasz kötődése van, emiatt is ennyire pozitív a hozzáállásuk a klubhoz.

– Az idei sorrendben a második találkozó volt?

– Igen, az első tavaly májusban zajlott, abban az évben akkor rendezték a Várpalotai Olasz Napokat, amihez mi kapcsolt rendezvényként csatlakoztunk. Létrehoztuk az eseményt az interneten, amire emailben lehetett regisztrálni a tulajdonos adataival és az autó fényképeivel. A regisztráció után viszonylag könnyen kiválogattuk az autókat, nem volt még olyan nagyszámú érdeklődő, mint idén.

– Ha Olasz Napok, akkor ugye, nemcsak az Alfa Romeók jöhetnek szóba?

– Az elgondolás az volt, hogy ha már Olasz Napok, akkor ne szűkítsük a kiállítást az Alfára, hanem hívjunk meg minél több olasz márkát, legyen minél színesebb a paletta. Az érdeklődés jelentősen nagyobb volt a tavalyinál, a harminc meghirdetett helyre a végső adatok szerint hetvenegy járművel jelentkeztek, de változatosabb volt a típuslista is. Míg tavaly pár Fiat és Lancia állt csak fel az Alfák mellé, idén regisztrált Maserati, Ferrari, sőt egy Lamborghini is, ami végül sajnos mégsem tudott megjelenni. Volt ellenben egy szimpatikus házaspár, akik egy Alfa Giuliával és egy Ducati Monsterrel jelentkeztek, és bár autókiállításról beszélünk, a Ducati lett a befutó. Ezt amúgy nem is bántuk meg, látványos színfoltja lett a napnak.

– Mi volt részvételi feltétel?

– Bármilyen autóval lehetett jelentkezni, lehetett veterán, modern, tuning, gyári, ritkaság és utcai, a feltétel csak annyi volt, hogy az állapot a kiállításhoz méltó legyen, olyan, amire jó ránézni, ami mellett megállnak a járókelők, hogy kedvükre csodálják. Persze, még a regisztrációs időszak után is hívtak jelentkezők, ezzel számoltunk is. Készültünk pár plusz autóra, de túl sokat nem szerettünk volna összepréselni, ez a körüljárhatóság, fotózás rovására ment volna.

– Ahogy hallgatlak, úgy érzem, nem volt könnyű dolgod a szűréssel…

– Az jelentette a legnagyobb fejtörést, hogy harminc helyre hat márkából összesen harmincöt típus jelentkezett, így öt eleve nem fért be. Kimaradt például egy Fiat Marea, ami egyébként nagyon szép, karbantartott példány volt… Érdekes, hogy tavaly a régi klasszikus 500-as Fiatból egy darab volt, idén már hat jelentkezett, és mind nagyon jól nézett ki. Ők jelentették a legkomolyabb kihívást nekünk azzal, hogy melyiket válasszuk ki külső és minőség alapján. Náluk nagyon sokat kellett matekolni!

– Hogyan zajlott a mustra?

– Mi reggel 7-kor a téren voltunk, felállítottuk a sátrat, a zászlókat. Fél nyolc körül már jöttek a koránkelő kiállítók is.  Kilencig terveztük a parkoltatást, hogy később ezzel már ne zavarjuk a nyílt, városi rendezvényt. Negyed tízre megtelt a pálya és mivel a lemondottakon kívül két autó nem jött el, maradt egy kis plusz helyünk. Oda elfért még egy szép Maserati és a tavalyi győztes Alfa Romeo is, mellettük jött még egy Alfa 156 SW, egy 33 Permanent 4, így végül harminckilenc autó és egy motor állt a vár előtt.

– Gyönyörű látvány lehetett a szépen megújult téren!

– Nagyon is, igazi mediterrán hangulattal.

– Ki lett a szépségverseny győztese?

– Érdekes módon bár az Alfa Romeo Club rendezte ezt a kiállítást, idén három Fiat bizonyult a legszebbnek. Míg tavaly egy Alfa Romeo, egy Lancia és egy Fiat nyert, idén egy 500-as Fiat lett az első, egy Fiat 1500-as Coupe a második. Hú, ez valami hihetetlenül gyönyörű autó volt! A harmadik pedig az a 850-es lett, amely tavaly ugyancsak harmadiknak futott be.

– Tehát jól sikerült a rendezvény?

– Úgy gondolom, igen. A tavalyi is sikeres volt, de az idei nagyságrenddel jobban sikerült. Az időjárás is mellénk állt, a felhozatal pedig most jóval szélesebb és erőteljesebb volt.

Ehhez persze szükség volt a Thury Vár gesztusára, hogy ismét kapcsolódhattunk az évek óta sikeresen megrendezett Olasz Napokhoz, illetve számíthattunk az Elaforg 2000 Kft. támogatására, mely a legszebb autók díjait autóápolási ajándékcsomaggal egészítette ki.

szöveg: Váczy András, fotó: Dorka.Bus Automotive és Flat Four Photo