Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Millers Oils Classic Kupa – Vértes Trophy

DSC 9644

Ahogyan Pallasz Athéné is teljes fegyverzetben pattant ki atyja, Zeusz fejéből, az Oldtimer Rally Trophy által szervezett Classic Sprint Cup rendezvénysorozat is részletes, egész évre szóló programokkal, informatív honlappal megtámogatva, repülőrajttal csatlakozott a profik közé.

Az első, bevezető jellegű programjukra tavaly került sor, amikor az Oldtimer Rally Trophy öreg járművek és tulajdonosaik számára ügyességi túraversenyt szervezett, amelyet 1/100-as szakaszokkal fűszereztek. A sikeres fogadtatás hatására már tavaly ősszel megszületett az ötlet, amely szerint 2023-ban többfutamos bajnoksággal térnek vissza, amelyet a jelentkezők legszélesebb köre számára is megnyitnak, vagyis az oldtimereket és a youngtimereket egyaránt várják. A szervezést tragédia hátráltatta, 2022 decemberében a szervezők munkájának legfőbb támogatója, egyben barátjuk, Almási János autóbalesetben életét vesztette. A letaglózó veszteség ellenére az Oldtimer Rally Trophy csapata tovább folytatta a szervezői munkát, elsősorban azért, mert úgy vélték, barátjuk is elvárná tőlük, hogy folytassák azt, amit közösen elkezdtek. Támogatóikat se veszítették el, mi több, az angol Millers Oils termékeit forgalmazó Industrial Investment Zrt. is beszállt, a 2023-as versenysorozat névadó szponzora lett. Az immár „Millers Oils Classic Kupa” névre hallgató rendezvény 2023-ban négy futamból áll össze.

A nyitóesemény az április 29-én megrendezett Vértes Trophy, amelynek útvonala a Gerecse és a Vértes legszebb útjain vezet. Május 20-án a Balaton-felvidék, július 1-én a Dunakanyar, szeptember 9-én pedig a Bakony környéke ad otthont a soron következő futamoknak. A szervezők elmondták, a honlap pedig megerősítette, hogy a Millers Oils Classic Kupa futamai 130-160 kilométeresek, egy-egy viadalon pedig hat-nyolc mért szakasszal várják a versenyzőket. Ezek hosszúsága 10-150 méter között lehet, századmásodperces pontossággal kell őket teljesíteni, a tévesztését hibapont jár. A résztvevők számára nincs megkötés, szabadon jelentkezhetnek, a részvételhez ugyanis nincs szükség versenyzői igazolványra és a járművel szemben sem támasztanak extra feltételeket. Javasolják azonban a stopper és a precíz méterszámláló beszerzését, ugyanis csak ezek birtokában lehet pontosan teljesíteni a feladatokat. A versenyzőket percenként indítják, az időellenőrző állomásokra pedig időben kell érkezni. A szervezők a résztvevők számát eredetileg hatvan főben maximalizálták, az áprilisi futamnak azonban hatvanhat jóváhagyott nevezője lett, kalkulálva a visszalépéseket is. .

A versenyen induló autók palettája színes, a modernebb, illetve a youngtimer kategóriába tartozó gépek mellett igazi matuzsálemek is útra kelnek. A Vértes Trophy korelnöke egy 1953-as évjáratú Citroën 2CV lett volna, amely azonban műszaki okok miatt végül mégsem tudott elindulni. Nála azonban csak kicsivel volt fiatalabb az 1957-es MG A, illetve a Ponton Mercedes, meg a két 356-os Porsche. A gépátvételt követő rajt Törökbálinton történt tíz órakor, a befutó Zsámbékon várta a mezőnyt. A viadal abszolút első helyezettje 76 ponttal az Ifj. Ódor Tamás és Ódor Tamás alkotta csapat lett 1969-es Alfa Romeo 1750 GTV-vel. A második helyet 1965-ben gyártott Ford Mustangjával Zugor Balázs és Z. Kovács Natália szerezte meg, ők mindössze 89 hibapontot gyűjtöttek be. A harmadik 105 hibaponttal Gal Istvan és Pallo Krisztina lett a mezőny egyik legidősebb autójával, egy 1956-ban gyártott Porsche 356A-val.

A Millers Oils Classic Kupa hivatalos elérhetőségei: e-mail: info@classicsprint, telefonszám: +36-300-909-808, honlap: www.classicsprint.hu

szöveg: Szalkai Tamás fotók: Diósi Imre