Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Lotus Retro, klasszikus szépségek Hévízen

DSC 0009

Megszokhattuk az elmúlt években, hogy Hévízen a nyári főszezon veteránjárműves rendezvénnyel kezdődik. Június 16-a és 18-a között, immár 16. alkalommal rendezte a Lotus Therme Hotel és a Retro Magazin szerkesztősége, karöltve a támogatókkal és nem utolsó sorban a Magyar Veteránjárművesek Szövetségével az oldtimerek seregszemléjét a Lotus Therme Hotel csodálatos, ősfákkal teli parkjában. Idén minden összejött a szervezőknek, közel száz nagyszerű autó, kifogástalan időjárás és rekordszámú nézősereg tette tökéletessé a hétvégét.Dr. Néveri Istvánt kértük fel a rendezvény eseményeinek felidézésére.

 

– Mikor, milyen programmal indult a rendezvény?

– A program szombat délután kezdődött, a vállalkozó kedvű résztvevők egy városi tájékozódási túraversenyen vettek részt. A szálloda főbejárata előtt felállított rajtkapunál sorakoztak fel az indulók, akik a rajt pillanatában kaptak kézhez egy várostérképet és egy ahhoz tartozó, 12 kérdést tartalmazó menetlevelet, amely 12 kérdést csak úgy lehetett megválaszolni, ha a versenyző megtalálta a kérdéshez tartozó, a térképen pontosan bejelölt pontot a városban. Térképolvasásból, tájékozódási készségből és némi találékonyságból egyaránt vizsgázni kellett a versenyzőknek, amely végül igen szoros eredményt hozott, az első hat helyezettet mindössze egy-egy pont választotta el egymástól. A szervezők az elmúlt évek városi felvonulása helyett már második alkalommal választották a percenkénti indítású tájékozódási versenyt, minden résztvevő örömére és megelégedésére.

 

– Része a Lotus Retro-nak a klasszikus oldtimerek szépségversenye.  Milyen autó lett az idei sztár?

– Ahogy eddig 15 alkalommal, megszokott mederben zajlott a hétvégi program, vasárnap a nagyszerű autók felsorakoztak a parkban és várták az érdeklődőket és a zsűrit egyaránt. A kiállítás sztárja minden kétségét kizáróan Lakatos Ferenc néhány hete elkészült, egyedülálló versenyautója, az 1933-as Talbot Le Mans volt, amely megnyerte a legszebb francia autó díját és a közönségdíjat egyaránt, a Best of Show címet. Erről az autóról tudni kell, hogy a restaurálása öt évig tartott, minden fődarabja eredeti, a felújítás során valamennyi 90 éves alkatrész visszaszerelésre került, és legalább olyan jól működik, mint hajdanán. A kocsi visszakapta az 1930-as évek európai versenypályáin a francia autóktól megszokott kék színét, méltán nyerte el a közönség és a zsűri tetszését egyaránt.

– Megszokott, hogy ezen a rendezvényen csodálatos autók sorakoznak fel. Kiket érdemes megemlíteni?

– Zalaegerszegről érkezett a másik, túlzás nélkül kijelenthetem, tökéletesen restaurált autó, Panker Tamás MG TF típusú klasszikus angol roadsterje. A kiállítás főbejárata előtt, egymással szembe állítva remek látványosság volt a két autó, mindkettőt legközelebb szeptember 2-án és 3-án csodálhatja meg a közönség Keszthelyen, a Festetics Concours d’ Elegance rendezvénysorozatán. Indokolatlan lenne azonban csak ezt a két autót megemlíteni, hiszen az 1945 előtti korszakból a Mercedes-Benz W143 230 Cabriolet és egy 1949-es évjáratú, de még az 1930-as években tervezett Mercedes-Benz 170 D jelezte, hogy Németország már akkor is autógyártó nagyhatalom volt.

– Milyen autót lehet a modernebb oldtimerek közül kiemelni?

–  Többet is. Páli Romeo – nomen est omen – egy hazánkban igen ritka Alfa Romeo SZ-t mutatott be, amely autó az átlagostól igencsak eltérő formájával vonzotta a tekintetet. Ez az autó nem más, mint egy Alfa 75-ös alvázára épített Zagato tervezés, amely a 75-ös motorját is átvette, sok más technikai elemmel együtt. Formája miatt lehet nagyon szeretni, lehet nagyon nem szeretni, egy biztos, senki sem megy el mellette közömbösen!

– Tökéletesen restaurált autó volt még bőven, Rácz Ákos Ford Mustangja például talán a legszebb itthoni példány a típusból, Csüllög Zsolt Lancia Aurelia Spider típusú, gyönyörű olasz autója pedig az 1950-es évek végének olasz idilljét tárta elénk. A szocialista szektor idén példányszámban kissé alulmaradt az elmúlt évekhez képest, azonban minőségben korántsem, Moszkvics 408-as, Wartburg 311-es és Trabant P50 Kombi jelezte az egykori KGST próbálkozásait. Említésre érdemes még Oplasztik Gusztáv által szervezett Datsun 240-es külön kis kiállítás, a típus öt nagyszerű darabját sorakoztatták fel, szó szerint, hiszen az öt egyforma, ám különböző színű sport coupe látványos része volt a bemutatónak.

– Vasárnap kora délután vette kezdetét a mindig látványos díjkiosztó, a szervezők a Lotus Therme szálloda remek adottságait kihasználva, egyenként szólították a közönség elé a díjazottakat, akik szó szerint a közönség sorfala között tették meg tiszteletkörüket, közben átvették a Lotus Therme Hotel, a Retro Magazin szerkesztősége és a szponzorok által felajánlott díjakat. A díjkiosztó végén pedig a műsorvezető már most meghívta a járműtulajdonosokat és a nagyközönséget egyaránt a 2024-es Lotus Retro rendezvényére, hagyományosan június közepére.