
A Lancia Fulviát 63 éve, 1963-ban ismerhette meg a világ. A gyár vezetősége a már letűnt világot képviselő Lancia Appia leváltására szánta ezt a modernnek és sok tekintetben különlegesnek számító középkategóriás családi szedánt. Ez az autó nyújtotta mindazt ami a Lancia méregdrága felső kategóriás modelljeit jellemezte, az eleganciát, a megbízható minőséget és a kényelmet nyújtó felszereltséget. Annak a kifinomult ízlésű középréteg családi autójának szánták, akik nem tudták megfizetni a drágább Lancia típusokat.
Erőforrása a már ismert 4 hengeres, ferdén elhelyezett,13 fokos szögben zárt V elrendezésű motort kapta. Krómrészekkel finoman díszített formáját a Lancia dizájnere, Piero Castagnero rajzolta meg. Az új 58 lóerős Lancia-t 1963-ban mutatták be. Tanulva a kritikákból, minthogy az autó lomha és iszákos, rá egy évre kihozták a Fulvia 2C-t. A “2C” a két karburátorra utal, ami 71 Le-re növelte a teljesítményt. Evvel a változtatással az autó fürgébb lett és kevesebbet is fogyasztott. Egy ötszemélyes családnak nyújtott kényelmes utazást belső felszereltségével, epeda rugós ergonomikus puha szövettel burkolt üléseivel és tágas csomagtartójával. Külön figyelmet fordítottak a csendes utastérre. Az autó tökéletes rugózását elöl egy keresztben, hátul 2 hosszában elhelyezett laprugó biztosította, ami kivételes utazási élményt nyújtott. A tökéletesen kidolgozott futómű egy térhálós öntött alumínium alvázkerethez kapcsolódott. A négy tárcsafék biztonságosan megállította az 1050 kg-os autót nagyobb sebesség mellett is. A Lancianál akkoriban követelmény volt a mindenre odafigyelő magas minőségű technika.
Ezek a megoldások igencsak megdrágították a Fulviát ami a kategóriájában a legjobbnak számított. Listaára megjelenésekor 1 365 000 Líra, ami igencsak borsosnak számított és a formájával sem mindenki volt mindenki megelégedve. A Fulvia Berline indult az 1964-es Monte-Carlo Rally-n, de helyezést nem tudott elérni. Viszont az 1965-ös Rally de Fiorin első helyen végzett. A Lancia versenyszerepléseit az 1965-ben bemutatott 2+2 üléses Lancia Fulvia Coupe karosszériás változat vette át mely sikert sikerre halmozott. A Fulvia volt egyébként az utolsó Lancia amelyik típusnevét a Római Birodalom országútjainak egyikéről kapta. A Via Fulvia Tortonát Astin keresztül kötötte össze Torinóval.
A képeinken bemutatott sötéték Fulvia tulajdonosa, Balogh Ákos Lancia gyűjtő. Olaszországban vásárolta Bologna közelében. Utazásának nem is volt célja autó- csak alkatrészvásárlás. Első tulajdonosa egy 1929-ben született jómódú öregúr árulta. Mikor találkozójuk létrejött Ákost autóskesztyűben fogadta. Az autó összes dokumentumát egy 50 éves Gucci táska tartalmazta a csomagtartóban.
