Október első hétvégéjén, 5-én és 6-án a VI. Ferihegyi Ikarus Találkozón az ősgépmadarak otthonában, az Aeroparkban, újfent vendégeskedett a legendás Ikarus gyár 130 autóbusza. Nemcsak csodálni lehetett a buszokat, például a ritkaságnak számító, emeletes Bikarusz most mutatta meg amagát a buszfanoknak, hanem kellő körítéssel zajlott a buszfelhozatal: volt élménybuszozás, látványos felvonulás, gördülő kiállítás, különleges motorindítás és így tovább…
Aki nem tudná, a magyar ipar világhírű márkája, állami vállalatként az 1970-es, 1980-as években a buszvilágpiac meghatározó járgánya volt. Így aztán az Ikarusz nemcsak a szocializmust építő blokkban, hanem az Egyesült Államok, Madagaszkár, Venezuela, Costa Rica, Guinea, Etiópia tömegközlekedésében otthonosan gurult. Kiemelkednek az Ikarusz sorból a különleges vonalvezetésű 55-ök, a jellegzetes hátulsó motorszekció okán a „Farosok” vagy a „Bözsik”, a legismertebb és legsikeresebb távolsági- és turistabusz-típus.
Mindamellett nem vetett árnyékot sem az elsőre, az Ikarus 30-ra, sem az első pótkocsis Ikarus 60-ra, sem a csuklós modellekre.
szöveg: Váczy András , fotóriport: Diósi Imre