![Ikarus 303, a megvalósulatlan álom 1 busz ikarus 303 as vazlat](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/05/busz_ikarus_303-as_vazlat.jpg)
Finta László, Michelberger Pál és Oszetzky Károly tervei alapján készült ez a luxus Ikarus 303-as. Az 1959-es BNV-n mutatták be először, majd egy sor külföldi bemutatón is sikerrel szerepelt. Héjszerkezetű biztonsági felépítménnyel,bukókerettel, légrugóval és biztonsági kormánnyal. A JÁFI ehhez a típushoz fejlesztett egy 6 hengeres, injektoros 120 lóerős motort, de ezt csak egy buszba szerelték.Az összes többit a Csepel 70 lóerős DT 413-as motorja hajtotta. Az erőforrás hátulra került, mint az 55-ösnél. Méreteinél fogva ma a midibusz kategóriába sorolhatnánk. A turistabusz 37 ülő- és 13 állóhellyel rendelkezett, Az utasok kényelmét is maximálisan szem előtt tartották. . Összesen 9 darab készült belőle.Mind a kilenc különbözött egymástól. Az utolsó darab már lecsupaszított változata volt az elsőnek, mellőzték a „fölösleges luxus”elemeket, többek között eltűntek a panoráma ablakok és az oldal ablakok is alacsonyabbak lettek. Gyártási nehézségekre hivatkozva a nullszériánál nem jutott tovább. Jóval meghaladta a korát, különösen a KGST igényeit.
![Ikarus 303, a megvalósulatlan álom 2 4 700x459 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/05/4-700x459-1.jpg)
![Ikarus 303, a megvalósulatlan álom 3 Budapesti Ipari Vasar. Ikarus 303 tipusu autobusz. Fortepan 77107](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/05/Budapesti_Ipari_Vasar._Ikarus_303_tipusu_autobusz._Fortepan_77107-1024x701.jpg)
![Ikarus 303, a megvalósulatlan álom 4](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/05/02_ikarus_303_fekete_feher_hatulrol_900x486_0.jpg)
![Ikarus 303, a megvalósulatlan álom 5 30304](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/05/30304.jpg)
![Ikarus 303, a megvalósulatlan álom 6 C B19610424003](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2022/05/C___B19610424003-882x1024.jpg)