Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek

Fiat 500

DSC 2682 resize

 

DSC 2756 resize

 

DSC 2686 resize

 

DSC 2696 resize

 

DSC 2711 resize

 

DSC 2735 resize

Az 1969-es évjáratú Fiat 500-as egyike a több milliónyi elkészült példánynak, azonban az utóbbi időben nagyon sok törődésben volt része. Nemcsak a karosszériája újult meg, de az utastere is, ráadásul nem valamiféle szigorú menetrend nyomán, hanem folyamatosan születő új és újabb ötletek nyomán. A spontán döntések eredményeként formálódó kisautóról a tulajdonos férjét, Iványi Tibort kérdeztem.
A szeretettel, igényesen felújított piros kis Fiat névleg ugyanis riportalanyom feleségének autója, azonban Tibor érzelmileg talán jobban kötődik hozzá.

 

  • Kettőnk között én vagyok az öregautós, sőt, nekem volt már egyszer egy ugyanilyen kocsim, ezért számomra talán többet jelent, de az autót valójában a feleségemnek vásároltam – kezdődött a Fiat 500-as története.
    Kiderült, hogy az olasz törpeautót egy magyar cég hirdette meg, tőlük vásárolta meg aztán IványiTibor, aki így emlékezett vissza a történtekre.
  • A Fiatot az Autó Halas nevű cégtől vettem, ami nem szokványos kereskedés, legalábbis nem csaksztenderd autókat árulnak. Akkoriban például volt náluk „púpos” Wartburg és 850-es Fiat is.
  • A Fiat azonnal megnyerte a tetszését?
  • Ránézésre elég jó állapotban volt a kocsi, de persze nem volt hibátlan. Az alja például eléggé rozsdás volt, ezért elhatároztam, hogy rendbe hozom. Miután a motort és a váltót kiszereltük a kocsiból, már csak olyan kevés alkatrész maradt benne, hogy azokat is kiszereltük egy hirtelen ötlettől vezérelve és ha már üres lett a kocsiszekrény, nem volt akadálya a minden részletre kiterjedő, alapos karosszéria-
    restaurálásnak – kezdett bele Iványi Tibor a restaurálás történetébe.
    nagyon egyszerű jármű a Fiat 500-as, egyes javítási munkálatokat pedig én
    magam végeztem el rajta.Régebben vettem például ponthegesztőt is, ha pedig megvolt, használtam a Fiatnál – közölte Tibor, aki egyébként építőipari vállalkozást vezet és öreg vasak felújításával piheni ki a fáradalmakat.
  • A Fiat alja szépen sikerült, a felújítás közben pedig nagyon kellemes meglepetés ért, amikor kiderült, hogy tulajdonképpen minden alkatrészt be lehet szerezni az olasz kisautóhoz – közölte Iványi úr, aki ennek okát elsősorban annak tudja be, hogy a Fiat 500-ast Magyarországon is forgalmazták egy darabig, sokszor közlik is vele ismeretlenek, hogy milyen múltbéli emlékeik vannak a típussal kapcsolatban.
  • A szocialista rendszerben lehetett ilyen kocsit kapni a Merkurnál is, a kispénzű olasz vásárlók kedvencének mai népszerűségét pedig jól jelzi, hogy manapság már Kínában is készítenek hozzáutángyártott alkatrészeket – kaptam tájékoztatást az 500-as gazdájától.