
Az évente megrendezésre kerülő Keszegi Autóstalálkozón tünt fele ez a gyönyörű, patika állapotú 1953-as Citroën Traction Avant. Ez volt az első év amikor egy “puttonnyal” megnövelték az igen népszerű, a mifelénk csak “Maigret Citroën”-nek becézett autót. A Traction Avant-nal egy előző cikkünkben részletesen foglalkoztunk, https://vgm.
– Hogyan és mikor került Magyarországra?
Egy barátom talált rá Németországba és Ő hozta el 2015-ben.
– Mióta van önnél és kellett-e restaurálni v. valamit változtatni?
Az autó azonnal hozzám került. A karosszéria nagyon jó és eredeti állapotban volt, a motor és a hajtáslánc szintén. A fékrendszert teljesen fel kellett újítani. A belső kárpitok hiányosak és nem az eredetinek megfelelőek voltak így ezeket pótoltuk. A karosszériát újra fényeztük. Az elektromos rendszert 12v-ra átalakították előzőleg ezt vissza kellett alakítani az eredeti 6v-os ra. Nagyon sok egyéb alkatrészt cseréltünk vagy újítottunk fel, tulajdonképpen teljesen szét kellett szedni és újra összerakni az egész autót. 2021-ben kaptuk meg rá az Oldtimer minősítést
– Rendszeresen járnak vele?
Nem. Vigyázunk rá, csak alkalmanként használjuk szép időben.
– Milyen vezetési élményt nyújt egy ilyen 72 éves Citroën?
A régi idők hangulatát idézi. A motor 55 lóerős és korához képest elég nyomatékos megfelelően viszi az 1100kg-os kasztnit. Az úttartása meglepően jó és a fékek is elég hatásosan működnek.
– Milyen találkozókra szoktak járni vele?
Általában szervezett veterán túrákon szoktunk részt venni a veteránokat kedvelő barátainkkal többfelé az országban de az dén voltunk Szlovákiában és Csehországban is.

– Mennyire megbízható szerkezet ez a fiatalnak nem mondható Citroën?
A felújítás szinte mindenre kiterjedt, így azóta komolyabb meghibásodás nem volt.
Szeretjük: minden túra egy nagy kaland és időutazás is egyben.
kép és szöveg: Diósi Imre
