Historic, Cruise és Regularity Rally élmény- és látványautózással ünnepelte meg az Esztergom Rally 30. évfordulóját május 19-21-én a Regularity Rally Egyesület. Az I. Esztergom Rally tíz éven keresztül volt az Országos Rallybajnokság meghatározó versenye. A rendezők három évtized után újra összeálltak, hogy az Esztergom Classic keretében élmény- és látványautózással ünnepeljék meg az első verseny évfordulóját. A három szakág, a Historic, a Cruise és a Regularity képviselőit hívták meg. A Historicban több olyan versenyző, autó vagy versenyződinasztia is rajthoz áll, akik az első Esztergom Rallyn is részt vettek. Köztük olyanok, akiket már évek óta nem láthattunk versenyautó volánja mögött. A Cruise-ban historic autóval – nem feltétlenül versenyautóval – rendelkezők indulhatnak, akik elég bátrak voltak hozzá, hogy nem csak álló helyzetben, hanem menet közben is megmutassák autóritkaságaikat a közönségnek. A Regularity szakágban a Budapest Rally mezőnye csatlakozott az Esztergom Classichoz. Ők a rallyversenyzés hőskorát, az átlagtartó versenyek szellemiségét képviselték.
Budapest III. kerületének polgármestere, Kiss László indította útnak ünnepélyes keretek között a csapatot, ezt követően a menet Esztergom felé gurult. Szombaton klasszikus rally- és veteránautó kiállítással indult a nap, ezt követően vette kezdetét a rally a Széchenyi téren, Esztergom-Lábatlan-Bajna-Esztergom útvonalon. A résztvevők a bajnai Sándor-Metternich Kastélynál szusszantak egyet, majd visszatértek Esztergomba, a Grand Hotel Esztergomhoz.
Vasárnap ismét a Szécsényi térről rajtolt a mezőny, résztvevői az Esztergom-Tardosbánya- Bikolpuszta-Esztergom útvonalat tették meg. Ezen a napon is volt egy rövid pihenő, ezúttal a neszmélyi Hilltop étteremnél, innen haladtak az autók a célig, újfent az esztergomi Széchenyi térre. Tartalmazott a túra normál rallyt is, ehhez csatlakozott a Budapest Rally History Regulatiy is, ahol nem a gyorsaság, hanem az átlagsebesség tartása volt a fontos. A résztvevők között volt Skoda 130 RS, Porsche 911-es, Ferrari 308-as, mi több, egy Cadillac meg egy nagyon régi Skoda Spartak is csatlakozott. Több mint háromszáz kilométert futottak a versenyzők két nap alatt, közben az egyik mezőny itt-ott találkozott a másikkal. Összességében a várakozásoknak megfelelően, váratlan események nélkül ment le a jubileumi rallye. Késés sem volt, mindenki célba ért, aki indult, mindenki beérkezett Esztergomba, a Széchenyi térre, ahol együtt ünnepelték a versenyt, majd közösen vettek részt a Prímás Pincében megtartott díjkiosztón.
szöveg: Váczy András, fotók: RRE