Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről. A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Az életmentő „istennő”

s1dy78ybo21t

De Gaulle néhai francia elnök ellen több sikertele merényletet is megkíséreltek élete során. Az egyik legemlékezetesebb ilyen esemény kulcsszereplője volt az 1955-ben debütált gyönyörű áramvonalas Citroën DS, a la Déesse /franciául az istennő/volt.Nem csak külsejében de szerkezetében is egy sor hasznos újdonságot mutatott. Szervo rásegítős kormány és fékek, automata kuplung, biztonsági kormány, a teljesség igénye nélkül. A Citroën legnagyobb dobása mégis a hidro-pneumatikus felfüggesztés volt, mely automatikusan állította az autó magasságát, valamint kiegyenlítette a négy kerék talajhoz való viszonyát. Ez a rendszer segített a sofőrnek minden körülmény között biztosan uralni az autót. A Ds lett a francia elit autója. Bemutatója napján mintegy 120 ezer megrendelést vettek fel rá. A francia elnöki flotta is túlnyomórészt Ds-eket vonultatott fel.

53192381 905842732919821 2339453481946972160 n

1962 augusztusában a főleg algériai veteránokból álló OAS merényletet tervezett az elnök ellen. 1962 augusztus 22.-én az elnök és felesége mintegy 100 kilométeres sebességgel hajtott az Elysée palotából az Orly repülőtér felé. Az Avenue de la Liberationon 12 fegyveres várta, hogy megjelenjen az elnöki limuzin. Ahogy elhaladt szabályos golyózáport zúdítottak rá, megölve a két kisérő motoros rendőrt. A Citroënt is eltalálták több helyen, kilőve a kerekeit. A sofőr, hála a hidro-pneumatikus fefüggesztésnek és a szervo kormánynak, ki tudott gyorsulni ebben a reménytelen helyzetben is és teljes sebességgel tovább hajtott. Az elnök és felesége később sértetlenül szállt ki a kocsiból.

Ezt a történetet írta meg később Frederick Forsyth író a Sakál napja című regényében, melyet ugyanezen a címen meg is filmesítettek.

De Gaulle tudta hogy ez a különleges autó segített megmenteni az életét, így aztán mikor a Citroën később csődbe került és a Fiat jelentkezett vevőnek, kijárta, hogy az olasz gyár maximum 15%-os részesedést szerezhessen a francia autógyártás büszkeségében. A Michelin birtokában lévő Citroën 1975-bena rivális Peugeot-ot is magában foglaló PSA csoport tagja lett.

54278515 905842729586488 6707481878208708608 n 1
9u6y0aybf0ge