Argentína kormánya 1951-ben delegációt küldött az USA-ba, hogy üzleti partnert keressen a nemzeti autógyártás beindításához. Sok megkeresett gyártó aggódott a piac szűkössége miatt, Egyedül a Kaiser, akinek Amerikában nem ment már annyira az üzlet, kapott az alkalmon. Mire 1955-ben megszületett a megállapodás, a Kaiser már egyesült a Willys-el . Hamarosan megkapták az importengedélyt gyártósorokra, alkatrészekre és 1021 kész autóra Argentínától. A Kaiser Intermotores gyára Santa Isabel városában épült fel. 1956 áprilisában gördült le az első Willys Jeep a gyártósorról.A Jeep sok változatát gyártották hosszú évekig. Az argentín hadsereg komoly megrendelő volt.A polgári változatok közül a lenépszerűbbek a platós Baqueano és a dobozos Estanciera voltak.
Az IKA, azaz az Industrias Kaiser Argentina ,személyautója 1958-ban az Amerikában már nem olyan népszerű Kaiser Manhattan helyi viszonyokhoz igazítva, latinos névvel, Kaiser Carabela-ként jelent meg. Egy akkori mondás szerint a régi amerikai autó típusok halhatatlanok, mert Dél-Amerikába mennek. Mint majd látjuk a későbbiekben ez a mondás nem csak az amerikai autókra érvényes. 1958-ban az argentin autógyártás 81%-át adta a Jeep és a Carabela . A Manhattan argentin változata jó üzletnek bizonyult,nagyon népszerű volt, de igény mutatkozott egy kisautóra is az amerikai bálna mellé a palettában. Annál is inkább, mert a Jeep gyártósorát már addigra átadták a Willys brazíliai érdekeltségének.
Több jelentkező is akadt , de végül 1959-ben a Renault lett a befutó , mely cég végül tőkerészesedést is szerzett. Az első IKA Renault Dauphine 1960-ban hagyta el a gyárat. Ebben az évben ez lett a legnépszerűbb autó Argentínában.
Ugyanekkor került gyártósorra egy középkategóriás autó, az IKA Bergantin. A kocsiszekrény gyártósora, amit megvettek az olaszoktól, egy éppen kifutott modell az Alfa Romeo 1900-asé volt.Egyedül a hűtőrácsot változtatták meg. A Kaiser 4 és 6 hengeres motorjai kerültek belé. Az igencsak elhasznált nyomóformák miatt rengeteg gyártási probléma adódott, így csak 400 db készült belőle.1962-ben leálltak a Carbelák és a Bergantik gyártásával és korszerűbb tipusok után néztek.
Üzletet kötöttek az AMC-vel, akik épp terjeszkedni akartak. A Rambler Ambassador és a Rambler American kétajtós coupéja került a helyükbe.
A Rambler America karosszériáját Pininfarina áttervezte és IKA Renault Torino néven forgalmazták , nagy sikerrel. Miután a Kaiser kiszállt, az IKA többségi tulajdonosa végül a Renault lett.