Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről. A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

A törpeautók aranykora Európában

Voisin Biscuter 1947
Voisin Biscuter 1947

A microcar meghatározása nem könnyű feladat. Általában az 500 ccm alatti motorméret számít , de meghatározó lehet a súly, az alapterület és egyéb tényezők is.Többnyire farmotoros autók voltak ritka kivételtől eltekintve egy vagy kettő utas szállítására tervezve. A mérnökök fantáziája sok egymással nehezen összehasonlítható törpét hozott létre.

A kezdet még a háború előtti időkre nyúlik vissza, mikor az autógyártás még a tehetősebb vásárlók kegyeit kereste. De már ekkor is voltak autógyártók , Austin, Fiat, Hanomag, BMW, Mochet. stb, melyek meglátták a kispénzű vásárlók piaci igényeit is. Ekkortájt a motorkerékpár volt a nészerű közlekedési eszköz. Erre a piacra próbáltak betörni a motornál nem sokkal drágább, de kényelmesebb, biztonságosabb három illetve négykerekű járművekkel.

A törpeautók igazi térnyerése az 50-es, 60-as években következett be. A háborút követő nehéz gazdasági helyzet, a nyersanyagok, az üzemanyag szűkössége vagy hiánya ezeket a közlekedési eszközöket tették lehetővé a mobilitási igények kielégítésére. A robogóhoz ez is előrelépést jelentett. A legyártott darabszám a sokszínűség ellenére változó képet mutatott. A Peel 50-ből csak ötvenet gyártottak, BMW Isettából 150 ezret. A Fiat Topolinóból 520 ezer darabot adtak el 1936 és 1955 között. Sok gyártó próbált szerencsét , de csak keveseknek sikerült megmaradni ezen a piacon. Országonként eltérő adókedvezmények illették meg azokat akik ilyen járművet vásároltak. Ahogy fejlődött a gazdaság , úgy nőttek az igények a gyorsabb, tágasabb, biztonságosabb autók iránt. Persze a városi közlekedés, a parkolóhelyek hiánya és a gazdaságosság igénye miatt folyamatos maradt az igény a kisautókra. de a microcar világ a 60-as évek második felétől fokozatosan elmúlt.

Anglia törpeautói

Franciaország törpeautói

Nyugatnémet törpeautók

Olaszország törpeautói