![A Lada 50 éve 1](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2020/05/image.aspx_.jpg)
![A Lada 50 éve 2 326936798.jpg](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2020/05/326936798.jpg.jpg)
![A Lada 50 éve 3](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2020/05/index.jpg)
![A Lada 50 éve 4 DSC7507 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2020/05/DSC7507_resize.jpg)
![A Lada 50 éve 5 DSC7446 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2020/05/DSC7446_resize.jpg)
![A Lada 50 éve 6 DSC7481 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2020/05/DSC7481_resize.jpg)
![A Lada 50 éve 7 DSC1595 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2020/05/DSC1595_resize.jpg)
![A Lada 50 éve 8 DSC7475 resize](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2020/05/DSC7475_resize.jpg)
![A Lada 50 éve 9 vaz catalogue notes file 117370 840](https://vgm.hu/wp-content/uploads/2020/05/vaz_catalogue_notes-file_-117370-840.jpg)
Fél évszázada, hogy az első VAZ 2101-es, más néven Zsiguli legördült a frissen épült Togliatti autógyár szerelősoráról a Szovjetúnióban. Az olasz kooperációban készült modell alapja az 1967-ben Év autója címet kapott Fiat 124-es volt. Olasz és szovjet mérnökök 800 ponton változtattak a modellen. Ebből talán a legszembetűnőbb a nagyobb hasmagasság volt, mely a keleti úthálózat minősége tett szükségessé. Az autó akkor korszerűnek számított, Nyugat-Európában Lada néven árusították.Itthon 80-ezer Forintért árulták az első példányokat. Volt, hogy 6-7 évet kellett várni az átvételre. Jó 30 éven keresztül az utcakép meghatározó eleme volt a szocialista országokban. A 2101-esből és változataiból 4,8 milliót gyártottak. Négyféle motorral szerelték a karosszéria apróbb változtatásai mellett. Talán a legszebbre sikerült az 1500-as amit Magyarországon csak „Ezeröcsinek” becéztek. Minden formai változást az olasz mérnökök terveztek.