A Citroën ID-DS hosszan tartó sikere, amit a közel másfél milliós legyártott példány is bizonyít,a 60-as évek vége felé kissé csillapodni látszott.A stílus és elegancia mellett a vevők komolyabb teljesítményre vágytak. Minden konkurens márka egyre gyorsabb és erősebb autókat kezdett el gyártani.Ne felejtsük el ez volt a „GT korszak” fénykora. Kellett tehát valami ütősebbet felmutatni a Citroën konstruktőreinek is.Kapóra jött, hogy a gyengélkedő Maseratit a Citroën meg tudta vásárolni, így aztán az erőforrás a Maserati V8-asából készült 2,7 literes V6-os lett. A DS egyedülálló hidropneumatikus rendszere adott volt és itt is kiválóan teljesített, különleges vezetési élményt adva a két ajtós kupénak. Az ötsebességes váltóval szerelt országúti rakéta , a 220-230 km/ó -ás sebességével maga mögé utasította a nagy rivális Mercedes és BMW csúcskategóriás autóit. A ma is szemet gyönyörködtető formatervet az akkori főkonstruktőr, Robert Opron álmodta meg. Zseniálisan ötvözte a sportos dinamikát a klasszikus eleganciával, sok egyéni apró részlettel. Ma is szemet gyönyörködtető igazi francia ikont alkotva.