Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek

1939 Aston Martin Atom

640px AstonMartinAtom

Gordon Sutherland az Aston Martin ügyvezető igazgatója forradalmi karosszéria építési módot szabadalmaztatott 1939-ben.Úgy tervezte, hogy ez lesz a jövőbeni sportautó építés alapja az Aston Martinnál. Az ötlet lényege a karosszéria váz és alváz integrálása négyszögletes acél idomok segítségével. Az idomok vastagsága a terhelés függvényében változik. Az alumínium ötvözet elemeket erre csavarozták  gumiszigetelés közbeiktatásával. Erre a galvánelem effektus miatt volt szükség. Az első ilyen elven alapuló streamline stílusú sportkocsit különös módon Atomra keresztelték. Alapja az Aston Martin 15/98 alváza és 1950 köbcentis motorja volt. Az erőátvitelt a Cotal félautomata váltója biztosította. A sorozatgyártást ennél hosszabb tengelytávra tervezték. A könnyű áramvonalas és nem zörgő karosszériának köszönhetően a sportautó 90 mérföld/ó sebességet ért el.Egyesek szerint Sutherland a 24 órás Le Mans-i versenyen szeretett volna debütálni autójával.A feltaláló az évek során 90000 mérföldet utazott az Atommal és 1941-ben indult a Chessington Rallyn is. Az autó később egy nagyobb és erősebb motort kapott.  1940-re kitört a II. Világháború és a projekt megszakadt. De a prototípus szerencsésen megúszta a világégést. Nem így az Aston Martin. Súlyos pénzügyi válságba került és eladásra hirdették a céget.Az új tulajdonos David Brown a legenda szerint ebbe az autóba szeretett bele mikor eldöntötte, hogy megveszi a céget.

aston martin atom 1939 4042

forrás: media Aston Martin