
Gordon Sutherland az Aston Martin ügyvezető igazgatója forradalmi karosszéria építési módot szabadalmaztatott 1939-ben.Úgy tervezte, hogy ez lesz a jövőbeni sportautó építés alapja az Aston Martinnál. Az ötlet lényege a karosszéria váz és alváz integrálása négyszögletes acél idomok segítségével. Az idomok vastagsága a terhelés függvényében változik. Az alumínium ötvözet elemeket erre csavarozták gumiszigetelés közbeiktatásával. Erre a galvánelem effektus miatt volt szükség. Az első ilyen elven alapuló streamline stílusú sportkocsit különös módon Atomra keresztelték. Alapja az Aston Martin 15/98 alváza és 1950 köbcentis motorja volt. Az erőátvitelt a Cotal félautomata váltója biztosította. A sorozatgyártást ennél hosszabb tengelytávra tervezték. A könnyű áramvonalas és nem zörgő karosszériának köszönhetően a sportautó 90 mérföld/ó sebességet ért el.Egyesek szerint Sutherland a 24 órás Le Mans-i versenyen szeretett volna debütálni autójával.A feltaláló az évek során 90000 mérföldet utazott az Atommal és 1941-ben indult a Chessington Rallyn is. Az autó később egy nagyobb és erősebb motort kapott. 1940-re kitört a II. Világháború és a projekt megszakadt. De a prototípus szerencsésen megúszta a világégést. Nem így az Aston Martin. Súlyos pénzügyi válságba került és eladásra hirdették a céget.Az új tulajdonos David Brown a legenda szerint ebbe az autóba szeretett bele mikor eldöntötte, hogy megveszi a céget.




forrás: media Aston Martin