Kitartó olvasóink tudják, hogy György Balázs műhelyében különleges ritkaságokra lelhetünk. Volt már a vendége fantasztikus külsejű, négy leburkolt kerékkel rendelkező Nash személyautó, de korai amerikai Willys Jeep Utility Wagon, aztán természetesen Citroën gépkocsik egész sora, Kacsától a DS- ig, legutóbb pedig egy Traction Avant miatt kerestük fel. Bár elsőre szokványos
Schindler Alex, az Alfárium tulajdonosa különleges autót bocsátott a rendelkezésünkre, mégpedig egy Alfetta GTV-t. A kétliteres motorral szerelt Alfa Romeo fénykorában a Porsche egyik konkurense volt és az olasz kupé negyven év múltán is megőrizte sármját. De nemcsak megjelenése kifogástalan, a menettulajdonságai a középmotoros sportautók magasságába emelték.
A világháború ikonikus terepjárójának, a Willys Jeepnek békeidőben kifejlesztett polgári változatatulajdonképpen a „Sport Utility Vehicle”, azaz SUV kategória megteremtőjének számít. A StationWagon néven ismert két-, majd négykerék meghajtással is forgalmazott csukott gépkocsi a katonaiJeep hírnevéből és a saját maga által kiharcolt elismerésből nyerte hatalmas sikerét. Egyszerű volt,strapabíró, és mindig legyőzte
Magából kikelt Wartburgra emlékeztető hang, bogárszerű, áramvonalas test, öngyilkos ajtók – a Saab 93B modellje számtalan tekintetben különbözik a szokványos autóktól, de éppen egyedi jellegzeteségeinek köszönhetően érdekes és ébreszt kíváncsiságot. A furcsa svéd lényegében egy népautó továbbfejlesztéséből született, kitartó mérnöki munka árán lett belőle az autóversenyek hőse.
Hans Glas nem volt éppen önbizalom híján, amikor a második világháború után Goggomobil néven konstruált és gyártott minautói révén összegyűjtött tőkéjét komolyabb autók gyártására fordította. Egyik sikeres modellje a Glas 1300 GT lett, amely a maga idejében egyszerre számított egzotikus vonalvezetésű, látványos megjelenésű sportkupénak, illetve megbízható, német technikával felszerelt gépkocsinak,
Erdélyi Zoltán garázsa tele van szebbnél szebb serlegekkel, a gyűjtő számtalan hazai és külföldi versenyen vett már részt kimagasló eredménnyel. Az itt bemutatandó Jaguar 420 Sovereign megszerzésének története is egy külföldi kiruccanáshoz kapcsolódik, ahol a sportos luxuslimuzin négy cilinder révén keltette fel az eleganciára fogékony gyűjtő figyelmét.
A Monte Carlo Historique Rallye mezőnyében egyes típusok az átlagosnál nagyobb számban fordultak elő. Rengeteg Porsche 911-est láttunk például, ahogyan Renault Alpine modellekből is szép számmal akadt, azonban a győztesek történetesen más típusokat használtak. Az első, második és harmadik helyen Ford Escort RS2000, Lancia Fulvia Coupe HF 1600 és Volkswagen
A Porsche az ötvenes években újraértelmezte a sportautó fogalmát, a bődületesen erős motor korántsem volt prioritás, a modern, pillekönnyű szerkezet, a remek futómű és a jól kiegyensúlyozott konstrukció annál inkább. A mérges foxterrierre emlékeztető 718 RSK modell hamar bebizonyította az elgondolás helyességét, pilótái sorra nyerték a versenyeket, megalázó vereséget mérve
Nem veterán autót akartak, csak egy jó kis városit, mindennapi használatra. A férj aztán meglátott egy Minit, aminek a hátulja szekrényajtóként nyílt. Benne volt a korban, de nem volt komolyabb baja, így Orosz László és felesége, Darvas Petra megvásárolta, hamarosan pedig igazi rajongókká váltak – a jogi diplomával rendelkező hölgy