1971 december 3.-án indult az Alaska-Cape Horn expedíció Anchorageból, John Blashford-Snell őrnagy vezetésével, a brit hadsereg mérnökeivel. A két akkor már egy éve sorozatban gyártott VXC 765K és VXC 868K rendszámú Range Rovert a Rover gyár bocsájtotta rendelkezésre. A széria autókon csak minimális változtatás történt.A legnehezebb szakasz a Panamán és Kolumbián átívelő,hegyekkel,folyókkal tarkított mocsárerdő,ahol csak ösvények vezettek, a Darien Gap volt. Itt naponta csak két és fél mérföldet tudtak haladni . Erre a szakaszra komoly logisztikai támogatást kaptak a királyi hadseregtől.30 ló szállította a csomagokat,8-8 mérnök segítette a továbbhaladást, ejtőernyővel dobták le a szükséges dolgokat. Innentől már jóval könnyebb körülmények között folytatták útjukat Argentína felé.A sikeres expedíció,17 084 mérföldet megtéve, 1972 június 10.-én érte el a Horn fokot. Az VXC 765K ma is látható a Gaydon Motor Múzeumban, Angliában. A fantasztikus képességű Range Rovert ezután még 25 évig gyártották gyakorlatilag változatlan formában.
38elért ember | 7aktivitás |