Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Zikmund+Hanzelka és a Tatra 87 a világ körül - Veterán Garázs Magazin

Zikmund+Hanzelka és a Tatra 87 a világ körül

A két mérnök végzettségű jóbarát, Jiri Hanzelka és Miroslav Zikmund, már a középiskolában eldöntötték, hogy körbeutazzák a világot. Ettől kezdve tudatosan készültek az öt világrész bejárására. Nyelveket tanultak, midketten 5-6 nyelvet beszéltek,mire elindultak. Térképeket szereztek be.A meglátogatni kívánt országok természeti viszonairól , időjárásáról, népességéről minden elérhető adatot, hogy napra pontosan összeállíthassák az útvonalat. Pontos költségvetést is készítettek évekre előre A két reménybeli cseh világutazó részletesen, kidolgozott útitervvel kopogtatott be a Tatra gyár igazgatójához a háború után. Egy autót kértek tervük megvalósításához. Hamarosan meg is kapták az akkori világ egyik legkorszerűbb autóját, a 8 hengeres,3 literes V motoros, 75 lóerős Tatra 87-est. A Tatra ezt a streamline stílusú autót a német autósztrádákra építette a háború éveiben, ahol 160 km/ó sebességgel volt képes repeszteni nem utolsó sorban az áramvonalas karosszériának köszönhetően.

A gyár mérnökei felkészítették őket a várható problémák elhárítására. Az autó adottságai elősegítették a nehéz terepen való haladást. A farmotor súlya folamatosan biztosította a hajtott hátsó kerekek tapadását. A léghűtés erős emelkedőkön vagy nagy melegben is jól teljesített. A teljesen sima fenéklemez pedig nem akadt fel sehol. Átalakítás csak annyi volt, hogy kartelvédőt szereltek fel, valamint a hátsó üllés helyére berakott hajóbőrönd rögzítéséhez füleket heggesztettek az utastérbe.A csomagtartót pótkerekek és benzines kannák foglalták el. 1947 és 1950 között bejárták Afrikát és Latin-Amerikát. Ezen három és fél év alatt 44 országon keresztül 111 ezer kilométert tettek meg a Tatrával.

Minden állomásukról fényképes tudósításokat küldtek,melyek a korabeli lapokban jelentek meg, öregbítve a Tatra hírnevét. Fotókat, filmeket és leírásokat készítettek minden ország természeti és társadalmi viszonyairól.Heti rendszerességgel a rádióban is volt műsoruk. Ahol lehetett, tárgyalásokat bonyolítottak, piacokat szerezvén a csehszlovák iparnak. Hazatértük után pedig könyvekben jelentették meg úti élményeiket. Minden állomásukról fényképes tudósításokat küldtek, amik a korabeli lapokban jelentek meg, öregbítve a Tatra hírnevét. Fotókat, dokumentum filmeket és leírásokat készítettek minden ország természeti és társadalmi viszonyairól és átélt kalandjaikról. Heti rendszerességgel a rádióban is volt műsoruk. Ahol lehetett, tárgyalásokat bonyolítottak, piacokat szerezvén a csehszlovák iparnak. Hazaértük után pedig könyvekben jelentették meg úti élményeiket. Kilenc évvel hazatértük után újra útra útra keltek, keletre véve az irányt. De akkor már két 4×4-es Tatra 805-össel komolyabb felszereléssel.

Related posts