A forradalom utáni kínai autóipart párthatározattal 1950-ben alapították. Csangcsuni székhellyel, szovjet technikai és pénzügyi segítséggel létrehozták az üzemet, mely 1953-ban FAW (First Automobile Works) néven elsősorban teherautókat gyártott. Az amerikai mintára (Studebaker) gyártott ZISZ 150-esek gördültek ki a gyárból Jiefang CA-10 néven.
1958-ban Mao Ce-tung által meghirdetett Nagy Ugrás (1958-1961), a fejlett ipari országgá válást tűzte ki célul. Innentől számíthatjuk a kínai személyautó gyártás kezdetét. Első autójuk a Hongqi CA 72. Protokoll autónak szánták a felső vezetők számára. A Hongqi szó vörös zászlót jelent. Első ránézésre több autómárka ugrik be , de leginkább egy ZIL 1111 méreteire elnyújtott Volgára hasonlítható. Míg külsőre nem beazonosítható, alapjait változtatás nélkül egy importált, 1955-ös Chrysler Imperial lemásolása adja. Így erőforrása is egy 5,4 literes V8-as motor. Néhány prototípus után sorozatgyártásba került. Hét éven keresztül gyártották.Ez Mao óhajának megfelelően a szovjet gyártású limuzinokat hivatott leváltani.
Ebben a kategóriában Beijingben (BAW) gyártottak még egy 1950-es Buick Special másolatot Beijing CB 4 néven.
Kisebb kategóriát képviselt ugyancsak a FAW termékeként a Dongfeng mely egy Kínába került Simca Vedette reinkarnációja volt 6 hengeres Mercedes-Benz motor és alváz másolattal. Presztízs autóként. mindössze 30 darab készült. Mao szívesen fényképezkedett vele.
Ugyancsak voltak elképzelések egy kisautóról is mely a VW Bogár megoldásait egy saját tevezésű ponton karosszériába bújtatták. Ez volt a Jinggangshan , melyből százezres szériát terveztek, de gazdasági nehézségek miatt leállt a program.
Három nagy autógyártó megalakulása köthető ehhez a korhoz. A csangcsungi FAW, a pekingi BAW és a sanghaji SAW. A Meghirdetett Kulturális Forradalom (1966-1976) az autóiparban is változást hozott. Határozatot hoztak a formatervezés irányáról is. Személytelenebb, dobozszerű formákat írt elő, bár az autózás élményét csak egy nagyon szűk réteg élvezhette. Ekkor készültek a Hongqi CA-774, a Sanghai SH-763 (SAW), Beijing 761, Hongwei BJ-761. Mao Ce-tung 1976-os halála után elhagyták a forradalmi dizájnt és a japán formavilág lett a mérvadó. Majd az 1988-as nyitás után a FAW-Volkswagen kapcsolattal teljesen új világ köszöntött be a kínai autóiparban.
forrás: China Car History, Wikipedia, Daily Star