ÉA Magyarországi Bogarasok Klubja 1991-óta működik, ésazóta egymást érik a gazdag programokkal dúsított VW Bogaras találkozók. A legutóbbi Őszi rajzás szeptember 7-én volt a régi-új helyen, ami furán hangzik, úgyhogy többekközött erről és a nap történéseitől beszélgetünk az MBK elnökével, Szepes Gáborral.
– Mitől volt ez a rajzás különleges?
– Attól, hogy 2002-ben, 2003-ban és 2004-ben, három évenkeresztül voltunk a Pesterzsébeti Tesco parkolójában. Ezek voltak az úgynevezett tescos rajzások. Ez nagyon nagy népszerűségnek örvendett annakidején. A tagok szerint: „olcsó kaja, olcsó pia, jó társaság, a többi meg nem érdekes…” mondást nagyon kedvelték és gyakran hangoztatták. Ahogy telt-múlt az idő, minket is százfelé sodort az élet, jöttek a különböző helyszínek: 2005-ben a Fővárosi Autópiac, 2006- ban Dunakeszi, 2007-ben a Kincsem Park, 2008-ban Porsche Buda, 2009-ben Városligeti Műjégpálya és így tovább. Most, hogy ez a rajzás 20+ éves, nekem jött egy szikra: mi lenne, ha csinálnánk a Tesco parkolóban megint egy olyan rendezvényt, ahová meghívnánk azokat Volkswagen autókat és azokat a tulajdonosokat, akik ott voltak velünk, évekkel ezelőtt. Nekiálltunk a tagokkal közösen régi fényképeket összegyűjteni. Sikerült is ezerháromszáz képet összeszedni ebből az időszakból, aminek a nagyrésze, 99 százaléka, papíralapú volt. Ezeket beszkenneltük, és szépen, fokozatosan, kedvcsináló jelleggel kiraktuk a facebookra azzal, hogy akik felismerik magukat vagy az autójukat valamelyik képen, azokjelentkezzenek, mi pedig csináltunk nekik egy emléklapot.
– Hogyan?
– Ott, a helyszínen készültünk egy rendszámlistával, és egy megállító táblára kinyomtuk az összes rendszámot, amit a fotókon láttunk. Ez körülbelül hatszáz olyan rendszám volt, ami olvasható volt a képről. Külföldi rendszámokat nem vettük bele, illetve rendszámtöredékeket sem, csak a tisztán egyértelműen kiolvashatókat, és azokból csináltunk egy listát.Az volt a feladat, hogy aki kijön oda, az lefotózza saját magát a helyszínen, és húsz évvel azelőtti ottlétéről valami bizonyítékot szerez képi formában: vagy megtalálja a rendszámát a listán, vagy megtalálja magát a facebookon, vagy hoz saját képet, mert ilyen is volt. A tescos környezet nagyon könnyen megismerhető, és tudjuk, hogy mikor voltak ezek a rendezvények, és a környezetet látva, egyértelműen beazonosítható. Körülbelül negyven díjat és emléklapot osztottunk ki: „Itt voltam húsz éve, én magam is személyesen, vagy itt volt a Volkswagenem.”
– Vagyis volt, aki régi Bogarával jött?
– Volt, és ez a legtisztább eset. Volt azonban olyan, aki azt mondta, hogy három éve vette a Bogarat, felújította, most lett kész, mert ő igazából nem is élt akkor, de elhozta a kocsit, és ugyanaz volt a rendszáma, be lehet azonosítani az autót. Vagy az autó, vagy a személy volt ott húsz évvel ezelőtt, de már más autója van. Ezek voltak és ezeknek a mindenféle variációja. Nekik a helyszínen kitöltöttünk az emléklapot, kaptak egy kis ajándékot, tulajdonképpen egy bögrét, amiből közel száz darabot osztottunk ki a helyszínen különböző díjakra.
– Ugye a szépségverseny sem maradt ki?
– Persze, hogy nem. Kiválasztottuk a legszebb ötöt, aztán a legeredetibbet, leginkább a 2000-es évek stílusában átalakítot ttuningoltakat. A 2000-es évek stílusa a sokak által ismert Padödö Bogár, ami átalakított Cabrio, szélesített műanyag sárvédők, króm felnik, igazából terepjárókra készültek abban a korban, de a Bogárra is nagyon gyakran felrakták.
– Gábor ha lehet, kit említenél meg a részvevők közül?
– Hosszú a sor, úgyhogy elég, ha korelnökünket, Kincses Andort, neki itt volt az autója húsz évvel ezelőtt is, de már nem azzal a rendszámmal, mert azóta OT minősítést szerzett. Andor 81 éves, jó egészségben vezet.
– Hogyan zárult a nap?
– Egy órakor csináltunk egy eredményhirdetést, két órakor lett vége a rendezvénynek, nem volt egész napos, hanem inkább egy ilyen elnyújtott flashmob: lám-lám, húsz év után, még mindig itt vagyunk. Ilyen jópofa, hangulatos, nosztalgikus hangulatban telt az egész nap. El ne felejtsem: nem hagyhatom ki azt a különlegességet, hogy a valamikori csinos lányok most is csinosak, a hajdani szép autók pedig most is szépek. Úgy tűnik, hogy mi, Bogarasok, nem öregszünk, legalábbis lélekben biztosan nem, hiszen még mindig azt a megszokott, nagyon jó hangulatot tudjuk hozni magukból. Úgyhogy, nagyon aranyos, hangulatos Őszi rajzással búcsúztattuk az őszt.
Örülök, hogy ilyen nagyon jól sikerült. Gratulálok!
Díjazottak:
Legszebbek:
Cseke Zoltán – VW 1300 (1967) – WOB067
Mayer Norbert – VW 1302 Automatic (1972) – NBZ886
Viszkok Péter – VW Karmann Ghia (1972) – SBR605
Kőnig Dávid – VW Karmann Ghia (1973) – AACT997
Visy Gábor – VW 1300 (1971) – OT2203
Németh Mátyás – VW 1200 (1960) – AACV505
2000-es évek stílusa:
Bárkányi Zoltánné – VW 1300 Cabrio átépítés – CJS765
Szabó Miklós- VW 1300 Cabrio átépítés – HLN409
Legeredetibb:
Tarsoly József – VW 1600i (1996) – GRY102
Kereszthidi László – VW 1303 LS Cabrio (1979) – RBL192
Balogh Attila – VW 1200 (1956) – PTZ981
Legátalakítottabb: Tar László – VW Buggy (1970) – EOA499
Legrozsdásabb: Szarvas Tibor – VW 1200 (1973) – CTK407
interjú: Váczy András, fotó: Bege Nóra