Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Auto e Moto d’Epoca alla fiera di Bologna 2025Exkluzív

Auto e Moto d’Epoca alla fiera di Bologna 2025

Az, ami sok-sok éven át Padova volt minden veteránjármű-szerelmesnek, a szokásos őszi veteránjármű kiállítás, vásár és börze, az immár három éve elköltözött Bolognába. Jól átgondolt váltás volt ez az olaszoktól, közel háromszoros alapterületen, lényegesen szebb, modernebb környezetben várta a látogatókat a kiállítás. Több mint ötezer veterán jármű, tematikus kiállítások, klubok
Bentley 8 Litre Le Mans Tourier – az autóépítés CsimborasszójaExkluzív

Bentley 8 Litre Le Mans Tourier – az autóépítés Csimborasszója

A Walter Owen Bentley által 1919-ben alapított cég egy a korának meghatározó sportkocsiját mutatta be az 1919-es London Motor Show-n. A technikai újításaival, minőségével a kor autóipari csúcsát jelentő modellt 1920-ban kezdték el gyártani. Hamarosan a versenypályákon is megjelentek a Bentley-k. Mindenhol taroltak. Ettore Bugatti nemes egyszerűséggel csak száguldó teherautóknak
Chevrolet Corvette C1 – mindörökké CorvetteExkluzív

Chevrolet Corvette C1 – mindörökké Corvette

Az 1950-es évek elején nem álltak túl jól a Chevrolet eladásai Amerikában. Thomas Keating márkamenedzser új lehetőségként felvetette egy kis kétüléses sportkocsi ötletét az Amerikában is népszerű brit sportkocsik mintájára. A recept: üvegszálas karosszéria acél alvázon, Chevy motor, kétsebességes automata váltó sportos dizájn. A formatervezőként Harley Earl bízták meg, ma
Peugeot 304 SLS limuzin – aranyzöld kisoroszlánExkluzív

Peugeot 304 SLS limuzin – aranyzöld kisoroszlán

Márton András tulajdonos meséli el mit kell tudni az autóról:  -Ez egy 1977 augusztusi Peugeot 304 SLS Berline, azaz limuzin. A típust egészen 1980-ig gyártották, a 305-ös váltotta le, ami technikájában javarészt megegyezik a legutolsó 304-essel. Ez a konkrét autó már második szériás 304-es. A második szériánál változott a hátsó
Festetics Concours d’ Elegance – Keszthely 2025Exkluzív

Festetics Concours d’ Elegance – Keszthely 2025

Lassan köztudottá válik a veteránjárműves berkekben, hogy szeptember első hétvégéje mindig a Festetics Concours d’ Elegance időpontja. Így volt ez idén is, szeptember 6-7-én Keszthelyen gyülekeztek a szépségükben vetélkedni kívánó oldtimer motorkerékpárok és autók. A Festetics- kastély olyan történelmi hátteret nyújt a rendezvény helyszínének, amely biztosítéka lehet annak, hogy rövid
Fiat Topolino 750 Sport Casarotto – egy darabka versenytörténetExkluzív

Fiat Topolino 750 Sport Casarotto – egy darabka versenytörténet

Ez a remekbeszabott kis versenyautó nemrég került Magyarországra, a Carozzeria Nito restaurátorműhelyból vásárolta meg új tulajdonosa Bánsági Zoltán a Topolino Club Hungary elnöke. A jármű a háború után született, kifejezetten a Mille Miglia híres, hírhedt versenyére építették a Carozzeria Ala d'Oro ( Aranyszárny) üzemében, Reggio nell' Emiliában. A csővázas, aluminiumborítású
Darl’mat Special Sport  – az örökkévalóságnakExkluzív

Darl’mat Special Sport – az örökkévalóságnak

Émile Darl'mat autószerelőként dolgozott egy párizsi Peugeot műhelyben egészen 1919-ig amikor is egy kaliforniai üzletember elvitte magával Amerikába hogy sofőrként és autószerelőként alkalmazza. Mikor 1921-ben hazatért Franciaországba, saját műhelyt vásárolt Párizsban, Nagyrészt Peugeot-val foglalkozott és nagyon értett a motorok teljesítményének növeléséhez apróbb változtatásokat alkalmazva. Hamarosan Peugeot kereskedő lett. Nem telt
TATRA 603 X5 – egy megvalósulatlan álomExkluzív

TATRA 603 X5 – egy megvalósulatlan álom

A hatvanas évek elején a pozsonyi Tatra gyár tervezőrészlegében lázas munka folyt, a Tatra 603-as korszerűbb utódjának, egy új köntösbe öltöztetett reprezentatív kormányzati limuzinnak az elkészítése volt a cél. Ján Oravec dizájnernek és Fridrich Hudec karosszériaépítő csapatának jutott ez a feladat. Az első 1:1 méretarányú modell a Tatra 603 X1
SIMCA Aronde P60 – epedarugós fecskefészekExkluzív

SIMCA Aronde P60 – epedarugós fecskefészek

Ez a "Fecske"  Magyarországon kezdte életét. Történt ugyanis hogy 1961-ben egy szállítmányt nem vett át a görög megrendelő, így a kontingens Magyarországra került. Ne csodálkozzunk , a Simcanak  valamiért igen jó kapcsolatai voltak Magyarországgal az ötvenes évek végétől. Az autóhiány idején a Simca az elsők között volt aki kopogtatott a
Colani autóiExkluzív

Colani autói

Luigi (Lutz) Colani német ipari formatervező, iskoláit Berlinben és Párizsban végezte a háború után. Tanult szobrászatot, filozófiát és aerodinamikát. Bár ő nem tartotta magát annak,„3D filozófusnak” nevezte magát, iparművészként minden érdekelte és sokféle területen tevékenykedett. Tervezett használati eszközöket a fényképezőgéptől a teáskannáig mindent. Bútorai ma is fogalomként élnek. A Swissair