
A Cserhát gyönyörű tájain autózni mindig élvezet, különösen ha egy kedves településen, Nógrádkövesden, veteránautók is várják az odalátogatókat. Nemcsak veteránautók, hanem vendégszerető emberek egy igazi tavaszünnep, annak az összes kellékével együtt, amit minden évben majáliskor megrendeznek. Az idén immáron tizenegyedszer rendezik itt a hivatalosan Veterán Járműtalálkozónak nevezett eseményt. A név csalóka, mert a program túlmutat az általános veterános rendezvényeken.
Az eseményt Sinkó Attila polgármester és Tabányi Sándor OMCC elnök, aki a rendezésben mindig oroszlánrészt vállal, nyitotta meg. Ezután a polgármesteri hivatal előtti téren felállított színpadon kezdődött a gazdag műsor. Először hagyományosan a Nógrádkövesdi Csicsergő Óvoda óvodásai mutatták be műsorukat. Ki tudja, egyszer talán ők is veteránautó rajongók lesznek. Majd Dudás András virtuóz harmonikajátékát élvezhettük. Közben már az üstökben főtt az ebéd, a hamisítatlan nógrádi babgulyás. Majd a mindig fantasztikus Latte Maffiato műsora következett. A francia sanzonok és az olasz slágerek mindenkinek a lelkéig érnek és itt, a térben, találkoznak a szépséges veteránautókkal.
Nemcsak a színpad körül, de az előtte lévő Madách Imre úton is sok érdeklődő sétált fel s alá és csodálták az itt felsorakozott matuzsálemeket.. Mindegyiken szám volt, hogy lehessen szavazni a legszebb autóra. Sok gyerekes család is nézelődött. Persze a gyerekek néha-néha hátranéztek az utca másik felére ahol a cukorkások, az ugrálóvár és a többi árus felé.
Ahogy az utca elejétől elindultunk és elhagytuk a hófehér Mercedes Coupe-t és az óarany Oldsmobile-t , Sándor István 1974-es abszolút rally bajnokkal találkoztunk. A versenyautó, a Skoda 100-as előtt fiatalokkal beszélgetett. Ő volt egyébként a rendezvény fővédnöke. Följebb sétálva Kincses Andorral beszélgettünk. Ő akár korelnök is lehetne, a vajszínű BMW 501-es 1964 óta családja tulajdonában van.
Sok érdekes jármű volt még itt: Citroën Mehari, egy Renault Celtaquarte a ’30-as évekből, Tatra 603-as gyönyörűen restaurálva, egy „békaszemű” Austin-Healey Sprite 100-as, Fiat 850-es Coupe- ból kettő is, és lista még korántsem teljes! Az óarany Oldsmobile 88 Super, mely a Jankó gyüjtemény része, igen nevezetes darab, és csak néhány készült belőle. Végül ő söpörte be, méltán, a legtöbb elismerést.
És ne hagyjuk ki az 1956-os Ikarus 31-est se. Ö fuvarozta a VW T1-el együtt a közönséget Romhányig és vissza a délutáni eredményhirdetés után. Aki még ekkorra sem fárad el, azt 4- órátol Retró Disco várta. Igazán kellemes nap volt. Várjuk a tizenkettediket ugyanitt!
kép és szöveg: Diósi Imre