Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Hungaria Classic, az Oldtimer Szuperkupa szezonzáró futama

DSC 7230 resize

A szokásos tavaszi dátum helyett idén szezonzáróként került megrendezésre a 23. WOOD & Company Hungaria Classic, a legrégibb 1/100-s verseny. Október 13-án, vasárnap reggel több mint 80 veterán és néhány különleges youngtimer autó sorakozott fel a zsámbéki rajtnál, hogy Fejér megyében kalandozzanak. Délelőtt a Vértes dombjain és erdei útjain, délután Székesfehérvár és a Velencei-tó környékén. A verseny felidézésére a rendezőt, Noszvai Andrást kértük fel.

– Több újdonság lett beharangozva, melyek voltak ezek?

– Újak voltak a helyszínek, nagyon sok titkos feladat is volt, illetve ezeknek kombinációi. Több változással készülődtünk az útvonal kijelölésekor: a Székesfehérvár melletti börgöndi reptér volt a meglepetés. Ide nemcsak ebédre ugrottunk be, de a díjkiosztó vacsoráját is ugyanitt tartottuk. Az Albatrosz Repülő Egyesületnek köszönhetjük ezt a lehetőséget, amivel szeretnénk a jövőben is élni. Az már előzetesen látszott, a korábbi versenyeknél jóval magasabb pontszámok gyűlnek majd össze a végeredmény kiszámolásakor.

KG 00952 web resize masolata

– Mennyi volt a verseny távolsága?

240 változatos kilométer várt a mezőnyre. A zsámbéki Notte Trattoriában igazi mediterrán reggelivel kezdtük a napot. Móron az ER-FA 2000 telep üzemcsarnokában egy feladatba épített titkos fokozta az adrenalinszintet és gondoskodott egyeseknél izzadós  magyarázkodásról. Fehérvárcsurgón a Károlyi kastélyban pecsét és lelkes nézelődők, Iszkaszentgyörgyön mért feladat vártak.

Ebéd után, a délutáni feladatok előtt még egy kávézós TC-re beugrottunk a Pepita Carpit műhelyébe, hogy aztán Seregélyest, Zichyújfalut, Dinnyést és Velencét érintve visszaérjünk a reptéri díjkiosztó vacsorához.

KG 00852 web resize

– Milyen feladatokat kellett a versenyzőknek leküzdeniük?

– Szeretem izgalmassá, érdekessé tenni versenyeimet, sok külföldi rendezvényt is követek, melyekből sokat tanulok és merítek is. A szuperkupás mezőny profi szintre emelte ezt a megmérettetési formát, rendszeresen és eredményesen vesznek részt külhoni versenyeken is. Itthon ismerjük és érezzük azt a ritmust, amiben zajlik egy verseny, de bármennyire is vannak hasonló, vagy akár alapjaiban is eltérő kiírások, újra kell programozni a megszerzett rutint és tudást. Mivel a szabályzat szerint beszűkültek a hibázást tompító lehetőségek, még nagyobb figyelemmel kellett végrehajtani az 1/100-s feladatokat. Nem voltak üresjáratok, fél óránként, negyven percenként jöttek a századmásodpercre mért szakaszok. Ezek meglehetősen csalafinták voltak, nagyon nagy szórása lett a végeredmény pontszámainak.

TV 00972 web resize

– Mit értsük titkos feladatok alatt?

– Azokat, amik nincsenek benne az itinerben. Annyi megvan adva, hogy az útvonal során lesznek olyan mérések, amiknek hossza x méter, és ahhoz tartozik egy teljesítési idő, amik ebben az esetben váltakoztak: kilenc és hat másodperc, majd megint kilenc, hat, kilenc, és így tovább… Ezek akár a feladat közben, akár a végére téve is előfordulhattak.

Egyébként hozzáteszem, az időjárás rendkívül nagyon velünk volt, ami a legnagyobb marketinges egy ilyen rendezvénynél.

MKO07629 web resize

– Volt-e olyan jármű, bármi, amit szívesen kiemelnél?

James Dean Porsche Speedsterét, amivel ő versenyzett is, majd visszaadta a kereskedőnek mondván, nem elég gyors. Akkor vette meg azt az 550 Spydert, amivel aztán a halálos baleset érte. Szinte hihetetlen, de ez a Speedster itt van Magyarországon és nagy megtiszteltetésünkre az edzésen részt vett tulajdonosával.

– Beszéljünk a díjakról.

– Erdélyi Zoltán feleségével, Csillával a versenyt nyerte, de ők, mint örökös bajnokok, nem számítottak bele a Oldtimer Szuperkupa értékelésébe. A Szuperkupa értékelésében cseh barátaink, Albert Pance – Martina Fau győzött az1962-s E-Type Jaguarral (321 hp), harmadik Ertl Ferenc ifj. – Kornsée Fanni (350 hp) volt. A Szuper kategóriában Mózes Zoltán – Mráz Kata végeztek az első helyen, míg az Open első helyezettje a Dimitriy Dunaev dr. – Selianin Vladimir páros lett. Azt még érdemes lenne kiemelni, hogy a Szabó házaspár, Endre és Melinda idén szintén örökös bajnokok lettek. Ez azt jelenti, hogy ők bármikor ha indulnak, 300-as rajtszámot kapnak. A 100-as rajtszám első örökös bajnokainké, Erdélyiéké, a 200-as Ilkovics Ádáméké. Ennek lényege, hogy a többiek is bajnokok lehessenek a Szuperkupában, mert esetleg ők olyan szinten uralnák a mezőnyt, hogy a többiek nem tudnak eséllyel beleszólni.

– Összegezve, hogyan értékeled a versenyt?

-Komoly kihívás volt, nagyon jól sikerült.

– Gratulálunk!

interjú: Váczy András,  fotó: Tálai Valéria, Keseű Gergő, Maros Kornél és Diósi Imre