Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Budapest Classic Grand Prix – tizenhetedszer is nagy siker

DSC 2422 resize

Augusztus 25-én rajtolt el újra a  Budapest Classic Grand Prix a Mercedes-Benz Hovány Budaörs telephelyéről. Ahogy eddig, idén is Budapesten és környékén haladt a különleges „guruló múzeum”, amely voltaképpen ügyességi és pontossági verseny is. Az esemény felidézésére Marosi Györgyöt,  a rendezvényt szervező Mercedes-Benz Classic Egyesület elnökét kértük fel.

DSC 1852 resize

– A hazai veteránautós élet egyik legnagyobb rendezvénye a Budapest Classic Grand Prix, amely immár tizenhét éve létezik, ezért azt hihetnénk, hogy már szinte rutinszerűen működik. Viszont feltételezem, ez csak a látszat, mert valójában még mindig komoly szervezési munkát igényel. Jól sejtem?

– Itt nincs rutin, mert minden évben más és más nehézségekkel kell megküzdenünk. Mindig változnak a helyszínek és a helyszínek felelősei is újak. Körülbelül fél évvel a rendezvény előtt indultak el a munkálatok, ennyi pedig kell is, hogy sikeres lebonyolítás legyen a folyamat vége.

–  Idén hány autó gyűlt össze?

– Száznégy indulónk volt az idei futamon.

– Mindannyian célba is érkeztek?

– Nem tudok arról, hogy volt-e műszaki hiba miatti kiállás.

DSC 1898 resize

– Merre ment csapat, melyek voltak azok a helyszínek, amelyeket kiemelnél?

– Ahogyan tavaly, idén is Budafokra mentünk először, ahol most is tömeg várt minket, hogy gyönyörködhessenek a klasszikus autók mezőnyében. A Főtéren volt egy pecsételő helyszínünk, a díszburkolaton kialakított ponton szpíker fogadta az autókat, majd pár szóval bemutatta valamennyi autót. Elmondhatom, hogy ez a helyszín az egyik fénypontja volt a rendezvényünknek. Innen indultunk tovább a budai hegyek mögött Gyermely felé, majd Budajenő és Telki érintésével érkeztünk meg az ebéd helyszínére, a Körszállóhoz. Telkit külön kiemelném, ott impozáns épületben volt az egyik TC állomásuk, ahol üdítővel, kávéval vártuk a mezőnyt. Jólesett egy kis hűsölés az állomás légkondicionált helyiségeiben… A Körszálló is izgalmas helyszín volt, a hetvenes években épült az ikonikus épület, amelyet egykor, a hetvenes-nyolcvanas években is útba ejtettek a rallyk, számtalan régi fotón szerepel a jellegzetes épület sziluettje. Ezen az impozáns helyszínen vettünk részt az ebéden, amelyet mindenki nagyon megdicsért.

DSC 1963 resize
DSC 1967 resize
DSC 1968 resize
DSC 1991 resize
DSC 2017 resize
DSC 1949 resize

– Ezt követően mi következett?

– Felmentünk a Budai Várba, elhajtottunk a jellegzetes, híres épületek között, majd útba ejtettük a Vígszínházat, ahol volt egy 1/100-as szakasz a macskaköves felhajtón. Ezután Nagytarcsa, illetve Cinkota érintésével mentünk tovább a Hungaroringre, ahol építkezés zajlik, ezért a tanpályán tudtuk megcsinálni a program szerinti dupla feladatot. Innen aztán Erzsébetligetre autóztunk, ott ért célba a mezőny.

– Említetted, hogy idén a feladatok is változtak. Mennyiben voltak mások, mint eddig?

– Az 1/100-as feladatokat kicsit megújítottuk. Nagyon régen „slagos” feladatok voltak, vagyis a szakaszra való belépést nem infra, vagy lézerkapu érzékelte. Most át kellett hajtani a slagon, ez indította az 1/100-as feladatot. Ebből volt négy slagos indításos feladat, ami szintén újdonságnak számít, hiszen tíz évig nem volt ilyen. Azon kívül voltak a szokásos szimpla, dupla, tripla feladatok és titkosok.

– Hogyan fogadták az újításokat a versenyzők?

– Elmondhatom, nagy örömmel vették őket, egyedül a hőség hátráltatta a mezőnyt, hiszen a résztvevők autóinak többsége nem klimatizált. Sajnos a benzin is fölgázosodik egy bizonyos hőmérséklet fölött, ezzel is küszködtek versenyzőink. Szerencsére azért mindenki megoldotta a feladatokat!

DSC 2044 resize
DSC 2096 resize
DSC 2195 resize
DSC 2064 resize

– Kiknek sikerült a legjobban a feladatok teljesítése?

– Az abszolút első helyezett Ilkovits Ádám-Kemenes Csilla párosa lett, a második Szabó Endre-Szabóné Gömöri Melinda, a harmadik pedig Erdélyi Zoltán-Erdélyi Csilla.

– Úgy veszem ki a szavaidból, hogy a kánikula dacára a Budapest Classic Grand Prix nagyon jó hangulatban és sikeresen zajlott…

– Valóban, a visszajelzések szerint mindenki élvezte a versenyt, jól érezték magukat a résztvevők, az útvonallal és feladatokkal kapcsolatban pedig nagyon sok dicséretet kaptunk. Sokat számít ez nekünk, kiváló eredmény a sok jó visszajelzés, így mi is sikeresnek könyvelhettük el a versenyt.

DSC 2360 resize
DSC 2385 resize
DSC 2392 resize
DSC 2412 resize
DSC 2424 resize
DSC 2300 resize
DSC 2380 resize
DSC 2432 resize
DSC 2374 resize
DSC 2389 resize

szöveg: Váczy András, fotó: Diósi Imre