Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Taylor Aerocar

zvjp77fmu6a21

Az ötlet már 1946-ban megfogalmazódott az amerikai Moulton Taylor fejében, mikor találkozott Robert E. Fulton feltalálóval . Egy közúti autó, mely igen rövid idő alatt átalakítható repülőgéppé bárhol. Előtte már az Fulton próbálkozott az autó és a repülő összeházasításával. Az elkészült Airphibian szárnyai egy egységet képeztek a levehető farokrésszel, így azt csak hangárban lehetett tárolni.Ezzel szemben az Aerocar két szárnyát külön a farokkal együtt vontathatta. Ez lehetővé tette a bármilyen felszállásra alkalmas terület elérését bárhol. A toló légcsavart a farok végére, a függőleges vezérsík mögé kellett szerelni. Ezt egy kardán hajtotta, mely az autó hátsö tengely síkjában elhelyezkedő motor kihajtásához lehetett illeszteni. Az  autó egyébként első kerék hajtású volt, a sebességváltó kar üresbe állításával lehetett repülő üzemmódba kapcsolni. Szárazföldön 80 mph, levegőben 110 mph volt a végsebessége.

Taylor megállapodott a LTMV céggel sorozatgyártásra. A szerződés 500 darab megrendelése esetén lépett volna életbe, de ennek alig a fele jött össze. Így összesen 6 darab Aerocar készüllt el. Ezek mindegyike megvan múzeumokban, vagy magángyüjteményekben, Az N 102D jelű sárga-zöld, még a mai napig is repül. (képeink). Legkalandosabb élete talán az N 103D piros-fekete élete volt. Azon kívül, hogy Raul Castrót is többször szállította valamikor, éveken keresztül rendszeresen napi három alkalommal felszállt , hogy a rádió hallgatóit tájékoztassa az aktuális forgalmi helyzetről az utakon.