Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Škoda, a szárnyas nyíl az 1936-os Monte-Carlo Rallyn.

2018 rallye monte carlo milestones 01 popular 1936

A Monacoi Hercegség 1911 óta rendezi a világ egyik legrangosabb és legnehezebb versenyét. 1935-ben a  Mladá Boleslav-i autógyárnál úgy döntöttek, hogy elindulnak a következő Monte-Carlo Rallyn. A könnyű Škoda Popular Sport Roadster alkalmasna tűnt a feladatra. Módosított alvázzal, dupla üzemanyagtartállyal és a Rapid erősebb, 1,4-es motorjával  mindössze 960 kg-ot nyomott teljes terheléssel. Hatótávolsága 1500 km, és 110 km/ó volt a végsebessége.

A két gyári pilóta, Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman volt. A hidegtől jóformán csak öltözékük és némi a motortérből beáramló meleg védte őket. Az öt lehetséges rajt helyszín közül ők az athénit választották. A rajt 1936 január 25.-én volt. Az öt helyszinről összesen 105 autó indult Monte-Carlo felé.  Pohl és Hausman összesen 3852 km-t autóztak Prágától a Monacói célig. A pálya, mint mindig, embert próbáló volt. Nem volt kisérő autó, szervízháttér, minden problémát maguknak kellett megoldaniuk, dacolva a kemény téli időjárással.Február 2.-án már csak 70 autó futott be a célba. Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman az 1500 ccm kategória 2. helyezését érték el. Ez komoly siker volt a harcedzett nemzetközi mezőnyben.

A sieren felbuzdulva,a  Škoda gyár mérnökei egy igazi meglepetéssel rukkoltak elő az 1936-os Párizsi Autószalonon. Bemutatták a  Škoda Popular Sport Monte Carlo-t, mely megalkotásában a verseny során megszerzett tapasztalatokat is kamatoztatták.

popular mc 2
160927 Popular MC 1.JPG 1920x1275 1

A Streamline stílusban épült elegáns karosszéria azt a 36 Le-s motort rejtette, ami a versenyen kellően bizonyított. A háromsebességes váltó a hátsó differenciállal egy egységben hajtotta a kerekeket. A hidraulikus fék és a független felfüggesztés akkoriban igen modernnek számított. Ára 28 500 Korona volt, jóval több mit a Popularé. A speciális luxus autót három évig gyártották limitált szériában,70 darab készült belőle, köztük néhány cabrio is. Ebből mára kb egy tucat maradt fenn.