Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Monteverdi a svájci luxus - Veterán Garázs Magazin

Monteverdi a svájci luxus

A svájci illetőségű Peter Monteverdi autóversenyző a híres zeneszerző leszármazottja. Nem csak versenypilóta de apja révén, aki Ferrari márkakereskedő volt, részesedéssel rendelkezett a gépjármű javító üzletágban is. 1960-tól versenyautókat kezdett el építeni MBM alvázra , különböző motorokkal. Ezekkel a gépekkel ő is versenyzett.

az MBM Speciál

1967-ben már luxus túraautókat kezdett el építeni Monteverdi márkanéven. Az első Monteverdi 375 S kétüléses karosszériáját Frua tervezte. Motorja egy 7,2 literes Chrysler motor volt. Szédületesen gyors volt és minden luxus igényt igyekezett kielégíteni. A szaksajtó elismeréssel fogadta az új luxusmárkát. csak 11 darab épült belőle.

Fruával a kapcsolat nem tartott túl sokáig. Az olasz mester által rajzolt karosszériából készült még egy rövidebb tengelytávú és egy cabrio változat is, 375 C néven is. Ezután az autót Peter Monteverdi átrajzolta. kicsit szögletesebb lett és kapott még 2 ülést.

Monteverdi High-Speed 375 S

Készült még egy nagy méretű limuzin 375/4 tipusjellel , valamint Palm Beach néven egy Cabrio is.

Az alvázakat minden esetben a bázeli gyárban készítették, majd elküldték Olaszországba Fissore karosszéria műhelyébe további munkálatokra. Ezekből az autókból 10 körüli szériák épültek. Apróbb hibák is előfordultak a beszállított alkatrészek miatt. 1975-re az olajválság betett a luxus sportautók piacának. Monteverdi elkezdett más autógyártók alapjaira építkezni. A legsikeresebb volt egy luxus terepjáró mely alapja az amerikai IHS négy kerék hajtásúja volt. Monteverdi új karosszériát rajzolt neki , ellátta minden belső luxussal és három féle motort kínált hozzá. Monteverdi Safari és Sahara volt a két tipusváltozat, ami megint csak a Fissore-nál épült. Olaszos megjelenésével igen jól fogyott. A más gyártók alapjaira épülő luxusautók sora következett. Ilyen volt a Sierra és a Tiara is. A Sierra a Plymouth Volara, a Tiara pedig a Mercedes-Benz W126 S felmenőkkel rendelkezett.

Monteverdi Tiara

Érdekes együttműködés volt a Roverrel. Svájci szállodáknál igény mutatkozott egy luxus négyajtős taxira , mely a havas terepen is elboldogul. Adott volt a Range Rover kétajtós 4-x4-ese . Monteverdi megalkotta a négyajtós változatát. A kész autókat alakították át bázeli gyárában négyajtóssá. Ettől fogva az angolok is így gyártották.

A bázeli gyár 1984-ben bezárta kapuit. ‘985-ben Monteverdi Múzeummá alakítoták.

Related posts