Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Fiat Turbina

18056440 746658388844948 3289040722868327438 o 1

Az 1950-es évekre pezsegni kezdett az innováció a világ nagy autógyártóinál. Mindenki a jövőt kémlelte és a konkurenciát. A repülésben jól bevált gázturbinában a jövő erőforrását vélték felfedezni. Elsőnek a Rover rukkolt elő gázturbinás kisérleti autóval. 1951-ben jelent meg a Rover T-6. A Fiat másodikként 1954-ben mutatta be gyönyörűre sikerült turbinás versenygépét. A bemutatót hat éves munka előzte meg. A projektet a Fiat akkori műszaki igazgatója Dante Giocosa felügyelte. Az aerodinamikus formatervet Fabio Luigi Rapi álmodta meg, A szélcsatornában mért igen alacsony 0,14-es légellenállási tényezőt sok mai autó is megirigyelhetné. Luigi Rapi nevéhez fűződik, többek közt, a legendás Fiat 8V formaterve is. A jármű teljes súlya 1000 kg volt. A 260 kg-os turbina a hátsó tengely fölött kapott helyet. Az utóégető nélküli, kétfokozatú centrális kompresszorból, három kannás égetőből és két turbinából álló egység 300 Le teljesítményt adott le, ami 250 km/ó sebességre volt képes gyorsítani a gépet. Először a Fiat gyár tetején lévő próbapályán futott. A hivatalos bemutató 1954 április 23.-án a torinói Caselle repülőtér betonján volt. Ezzel a története véget is ért, mint ahogy az Austin, a GM, a Renault, a Ford is felhagyott a gázturbinás kísérletekkel. Megoldhatatlan probléma volt a magas fogyasztás és a túlmelegedés. Ma a torinói Nemzeti Autómúzeumban látható.

1954 Fiat Turbine Prototype
Fiat Turbine 260