Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Bulvár
Gasztronómia
Lovassport
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

Argentína autóiparának kezdete és az IKA

Argentína kormánya 1951-ben delegációt küldött az USA-ba, hogy üzleti partnert keressen a nemzeti autógyártás beindításához. Sok megkeresett gyártó aggódott a piac szűkössége miatt, Egyedül a Kaiser, akinek Amerikában nem ment már annyira az üzlet, kapott az alkalmon. Mire 1955-ben megszületett a megállapodás, a Kaiser már egyesült a Willys-el . Hamarosan megkapták az importengedélyt gyártósorokra, alkatrészekre és 1021 kész autóra Argentínától. A Kaiser Intermotores gyára Santa Isabel városában épült fel. 1956 áprilisában gördült le az első Willys Jeep a gyártósorról.A Jeep sok változatát gyártották hosszú évekig. Az argentín hadsereg komoly megrendelő volt.A polgári változatok közül a lenépszerűbbek a platós Baqueano és a dobozos Estanciera voltak.

Az IKA, azaz az Industrias Kaiser Argentina ,személyautója 1958-ban az Amerikában már nem olyan népszerű Kaiser Manhattan helyi viszonyokhoz igazítva, latinos névvel, Kaiser Carabela-ként  jelent meg. Egy akkori mondás szerint  a régi amerikai autó típusok halhatatlanok, mert Dél-Amerikába mennek. Mint majd látjuk a későbbiekben ez a mondás nem csak az amerikai autókra érvényes. 1958-ban az argentin autógyártás 81%-át adta a Jeep  és a Carabela .  A Manhattan argentin változata jó üzletnek bizonyult,nagyon népszerű volt, de igény mutatkozott egy kisautóra is az amerikai bálna mellé a palettában. Annál is inkább, mert a Jeep gyártósorát már addigra átadták a Willys brazíliai érdekeltségének.

Ika concesionario 1960 a nagy kep resize

Több jelentkező is akadt , de végül 1959-ben a Renault lett a befutó , mely cég végül tőkerészesedést is szerzett. Az első IKA Renault Dauphine 1960-ban hagyta el a gyárat. Ebben az évben ez lett a legnépszerűbb autó Argentínában.

Ugyanekkor került gyártósorra egy középkategóriás autó, az IKA Bergantin. A kocsiszekrény gyártósora, amit megvettek az olaszoktól, egy éppen kifutott modell az Alfa Romeo 1900-asé volt.Egyedül a hűtőrácsot változtatták meg. A Kaiser 4 és 6 hengeres motorjai kerültek belé. Az igencsak elhasznált nyomóformák miatt rengeteg gyártási probléma adódott, így csak 400 db készült belőle.1962-ben leálltak a Carbelák és a Bergantik gyártásával és korszerűbb tipusok után néztek.

IKA BERGANTIN

Üzletet kötöttek az AMC-vel, akik épp terjeszkedni akartak. A Rambler Ambassador és a Rambler American kétajtós coupéja került a helyükbe.

A Rambler America karosszériáját Pininfarina áttervezte és IKA Renault Torino néven forgalmazták , nagy sikerrel. Miután a Kaiser kiszállt, az IKA többségi tulajdonosa végül a Renault lett.

Argentiniens einziges Luxuscoup 648x432 d0461afc28c5e91c resize